AJ22073 Jazyk v reklamě

Filozofická fakulta
podzim 2008
Rozsah
0/2/0. 2 kr. (plus 3 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Ludmila Urbanová, CSc. (přednášející)
Mgr. Jana Pelclová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Rozvrh
Po 11:40–13:15 G22
Předpoklady
Knowledge of pragmatics and sociolinguistics, application of theoretical knowledge in discourse analysis of the genre
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Anglicky psaná reklama z různých zdrojů (noviny, televize, propagační materiál apod.) jako specifický druh komunikace je předmětem sociolingvistického rozboru na základě jazykových funkcí, především funkce konativní (přesvědčovací a manipulativní), funkce expersivní (subjektivní modalita) a funkce sdělovací (míra informativnosti v reklamě). Anglicky psaná reklama se také systematicky porovnává s českým územ.
Osnova
  • The study of specific discourse genres is not be complete without a thorough anylysis of the language of advertising, which in contemporary linguistics represents a pereferred field of investigation, mainly in diploma and dissertation topics. Advertising in different channels of communication (spoken on TV and on the radio, printed in newspapers, magazines and leaflets) is the area of interest which is closely linked with the conative function of language and persuasive strategies.
Literatura
  • THOMAS, Jenny. Meaning in interaction : an introduction to pragmatics. Harlow: Longman, 1995, xii, 224. ISBN 0582291518. info
Metody hodnocení
Seminar assessment: presentations during the term, essay (7 pages) at the end of the term
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999, podzim 2000, podzim 2002, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, jaro 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2017, jaro 2018, podzim 2019.