AJ41002 Anglický jazyk II

Filozofická fakulta
jaro 2010
Rozsah
5x4. 12 kr. Ukončení: PZk.
Vyučující
Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (cvičící)
Mgr. Miroslav Ježek, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Simona Kalová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Martina Malášková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ41002/A: Pá 15:00–16:35 G21, M. Ježek
AJ41002/B: Pá 15:00–16:35 G22, M. Malášková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cambridge Advanced English, lekce 6-10; English or Czenglish, položky 151-274. Hlavním cílem kurzu je zopakovat a upevnit znalosti studentů a dále je rozšiřovat a rozvíjet. Zaměřit se přitom jak na jazykové prostředky, tak na jazykové dovednosti. Součástí kurzu jsou: - diskuse a komunikační aktivity, které studentům pomohou zlepšovat schopnost se dobře domluvit - čtení (úkoly zaměřené na efektivní čtení, vnímání skrytých významů a různých stylových rovin) - poslechová cvičení (úkoly zaměřené na zlepšování porozumění) - praktické postupy, které mohou studenti použít při psaní - procvičování jazykových funkcí v různých situacích - opakování mluvnice se zvláštním zaměřením na "problémové oblasti" způsobené interferencí mateřského jazyka - soustavná pozornost věnovaná zlepšování výslovnosti - rozšiřování slovní zásoby - procvičování idiomů a slovních spojení (kolokací) Studenti budou vedeni k tomu, aby se snažili dosáhnout pokroku v jazyce samostatným studiem.
Osnova
  • Cambridge Advanced English, lekce 6-10; English or Czenglish, položky 151-274. Hlavním cílem kurzu je zopakovat a upevnit znalosti studentů a dále je rozšiřovat a rozvíjet. Zaměřit se přitom jak na jazykové prostředky, tak na jazykové dovednosti. Součástí kurzu jsou: - diskuse a komunikační aktivity, které studentům pomohou zlepšovat schopnost se dobře domluvit - čtení (úkoly zaměřené na efektivní čtení, vnímání skrytých významů a různých stylových rovin) - poslechová cvičení (úkoly zaměřené na zlepšování porozumění) - praktické postupy, které mohou studenti použít při psaní - procvičování jazykových funkcí v různých situacích - opakování mluvnice se zvláštním zaměřením na "problémové oblasti" způsobené interferencí mateřského jazyka - soustavná pozornost věnovaná zlepšování výslovnosti - rozšiřování slovní zásoby - procvičování idiomů a slovních spojení (kolokací) Studenti budou vedeni k tomu, aby se snažili dosáhnout pokroku v jazyce samostatným studiem.
Literatura
  • JONES, Leo. New Cambridge advanced English. Cambridge: Cambridge University Press, 1998, 192 s. ISBN 052162939X. info
  • SPARLING, Don. English or Czenglish? : jak se vyhnout čechismům v angličtině. 2. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991, 274 stran. ISBN 8004259693. info
Metody hodnocení
Seminar; Assessment: end-of-semester written and oral exam / Seminář; Hodnocení: písemná a ústní zkouška
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://elf.phil.muni.cz/elf/course/view.php?id=2450
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.