AJU2301 Náslechová praxe

Filozofická fakulta
jaro 2021
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno online.
Vyučující
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející)
Mgr. Dorota Egerlová (pomocník)
Mgr. Jana Fantová (pomocník)
Garance
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
každé sudé úterý 10:00–11:40 G22
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cíl kurzu je dvojí. Zaprvé poskytnout prostřednictvím náslechů úvod do základů vyučování, jako je řízení výuky či rozvržení hodiny. Zadruhé představit náslech jako nástroj profesního rozvoje. Skrze kombinaci živých náslechů ve škole a praktické instruktáže během kontaktní výuky studenti pozorují, analyzují a reflektují na prvky hodiny a chování žáků/učitele, aby se připravili na vlastní výukovou praxi.
Výstupy z učení
Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Identifikovat oblasti nezbytné k úspěšnému řízení výuky, včetně zadávání pokynů, sledování žáků, uspořádání lavic, použití organizačních forem výuky, užití mateřského jazyka a poskytování zpětné vazby. 2. Analyzovat a reflektovat na hodiny z perspektivy řízení výuky a chování učitele/žáka. 3. Vidět a využít výhody náslechu jako prostředku vlastního profesního rozvoje.
Osnova
  • 1. Náslechy ve výuce anglického jazyka a splnění náslechových úkolů ve škole. 2. Analýza a reflexe sledovaných hodin. 3. Týmová výuka anglického jazyka pod dohledem.
Literatura
    povinná literatura
  • Borich, G. D Observation Skills for Effective Teaching (2015). (7th ed.) Boulder, Colorado: Paradigm Publishers.
    doporučená literatura
  • Wajnryb, R. (1992). Classroom Observation Tasks: A Resource Book for Language Teachers and Trainers. Cambridge: CUP.
  • Harmer, J. (2007). The practice of English Language Teaching. Harlow: Longman.
  • O’leary, M. (2014). Classroom Observation: a guide to the effective observation of teaching and learning. UK: Routledge.
  • Boreen, J., Johnson, MK, Niday, D., & Potts, J. (2009). Mentoring beginning teachers: Guiding, reflecting, coaching. Portland, ME: Stenhouse Publishers.
  • Gower, R., Phillips, D., & Walters, S. (2005). Teaching Practice Handbook. Oxford: Macmillan.
  • Eyster, R.H., & Martin, C. (2010). Successful Classroom Management: Real-World, Time-Tested Techniques for the Most Important Skill Set Every Teacher Needs. USA: Sourcebooks, Inc.
Výukové metody
Náslech, diskuze, vzájemná výuka.
Metody hodnocení
Povinná docházka na všech kontaktních setkáních, splnění povinných náslechů, včetně splnění náslechových úkolů a shrnutí hodin, analýzy a hodnocení po každém náslechu. Týmová výuka pod dohledem, odevzdání reflektivních esejí. Četba vybraných kapitol z povinné četby.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://elf.phil.muni.cz/elf2/course/view.php?id=642
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2022.