AJU5902 Seminář k magisterské diplomové práci

Filozofická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/0/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející)
doc. Mgr. Tomáš Kačer, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Simona Kalová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Thomas Rankin, Dr. phil.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Předpoklady
AJU5901 Projekt didaktické DP
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Studenti individuálně konzultují svou práci s vedoucím podle potřeby studenta a s  ohledem na úroveň a postup rozpracovanosti práce. V programu Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy studenti píší didakticky zaměřenou práci podle projektu diplomové práce.
Výstupy z učení
Student je schopen: • realizovat a vyhodnotit výzkum ve třídě • vhodně prezentovat svůj výzkum v písemné formě • napsat několik kapitol teoreticko-přehledové a empirické části práce
Osnova
  • Předmět je organizován individuálně. Vedoucí práce zpravidla posuzuje následující oblasti vznikajícího rukopisu: • Vhodnost postupů sběru a analýzy dat v závislosti na zvolené tradici. • Vhodnost prezentace vybraných zjištění. • Struktura teoreticko-přehledové části práce, vhodnost prezentace teoretických východisek. • Správnost a přesnost odkazů na další práce. • Dodržování normy APA.
Literatura
    doporučená literatura
  • Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford: Oxford University Press.
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research. Planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research. (4th ed.). Boston: Pearson Education.
  • KUBÁTOVÁ, Helena a Dušan ŠIMEK. Od abstraktu do závěrečné práce : jak napsat diplomovou práci ve společenskovědních a humanitních oborech : praktická příručka. 4., přeprac. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. 90 s. ISBN 9788024415895.
  • POKORNÝ, Jiří. Úspěšnost zaručena : jak efektivně zpracovat a obhájit diplomovou práci. Vyd. 1. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2004. 207 s. ISBN 807204348X.
  • ECO, Umberto a Ivan SEIDL. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997. 271 s. ISBN 80-7198-173-7.
  • Further literature for the diploma thesis seminar is assigned on an individual basis based on the topic of the thesis. | (in Czech) Literatura pro diplomový seminář je předepsána individuálně podle tématu práce.
  • BELL, Judith. Doing your research project : a guide for first-time researchers in education, health and social science. 4th ed. Maidenhead: Open University Press, 2005, xv, 267. ISBN 0335215041. info
Výukové metody
Minimálně 2 individuální konzultace, studium literatury, samostatná práce studenta.
Metody hodnocení
Vedoucí práce uděluje zápočet na základě splnění požadavků, na kterých se se studentem dohodl na první konzultaci. Typicky se jedná o minimálně 2 konzultace a předložení několika kapitol z teoreticko-přehledové a empirické části práce.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
This course needs to be taken in the one but last semester, i.e. the semester preceding the one when the thesis is handed in.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, jaro 2025.