CJQP10 Czech for foreigners - writing I

Faculty of Arts
Spring 2005
Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Eva Rusínová
Division of Czech for Foreigners – Department of Czech Language – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Zuzana Muchová
Timetable
Wed 15:50–17:25 6
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Práce v semináři je založena na řízeném psaní v kolektivu za pomoci stimulačních technik, technik na odblokování a technik asociativních (např. clustering, abecedář, akrostich, automatické psaní k tématu).
Syllabus (in Czech)
  • Kolektivní text.(Sněhová koule, KLubíčko) Automatický text. (Zahrada (/stůl / světlo)mého stáří) Akrostich. (Mé jméno, Pohádková postava, Klíčové slovo) Deklinace. (Experimentální poezie) Digrese (Hrnečku, vař!) Změna žánru (O princezně na hrášku) Změna vypravěčské perspektivy (Perníková chaloupka) Clustering Oživení fotografie Zastavený čas Tvorba metafor (Můj dům, když spím) Balení kufru
Literature
  • FIŠER, Zbyněk. Tvůrčí psaní: malá učebnice technik tvůrčího psaní. (Creative Writing.). 1st ed. Brno: Paido. Edice pedagogické literatury., 2002, 164 pp. ISBN 80-85931-99-0. info
Assessment methods (in Czech)
Aktivní účast a soubor textů ze seminářů.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught each semester.
The course is also listed under the following terms Autumn 2003, Spring 2004, Autumn 2004, Autumn 2005, Spring 2006, Autumn 2006, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2009, Autumn 2009, Spring 2010, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018, Autumn 2019, Autumn 2020, Autumn 2021, Autumn 2022, Autumn 2023, Autumn 2024.
  • Enrolment Statistics (Spring 2005, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2005/CJQP10