CJVAPG Anglický jazyk pro studenty pedagogických věd

Filozofická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová (pomocník)
Garance
Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Filozofické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Filozofické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
Čt 10:50–12:25 L31
Předpoklady
Students should be on level B1 (min.) according to CEFR so that they can actively participate in the seminars (ADAPT test recommended - https://is.muni.cz/auth/el/1441/podzim2017/ADAPT_AJ/index.qwarp).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students should be able to function in English in the field of education and pedagogy. Specifically, they will be able to understand academic texts when reading and listening and they will be able to use the terminology and specific vocabulary when speaking and writing. The course will also revise problematic grammar issues.
Students will have an opportunity to demonstrate their theoretical knowledge from other courses in debates and discussions while using English as the medium of communication in the course. The topics of discussions are subject to negotiations and suggestions of the students and their needs.
Osnova
  • history of education
  • theories of learning
  • alternative schooling
  • developmental psychology
  • lifelong learning
  • counselling, coaching, mentoring
  • social pedagogy
  • special pedagogy
  • methodology
  • ICT and learning
Literatura
  • Wallwork, A.: English for Academic Reasearch: Vocabulary Excercises. Springer, 2013.
  • Williams, J., Brown, K., Hood, S.: Academic Encounters: Reading and Writing. Cambridge University Press, 2012.
  • Hewings, M.: Cambridge Academic English, Upper Intermediate. Cambridge University Press, 2012.
Výukové metody
seminars, workshops, discussions, debates, argumentation, written home assignments, reading comprehension, presentations, critical thinking support, note-taking and reconstruction, learning tips, language coaching
Metody hodnocení
active participation, written assignment, presentation, project work
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k periodicitě výuky: pouze v podzimním semestru.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.