CJVAPG Anglický jazyk pro studenty pedagogických věd

Filozofická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová (pomocník)
Garance
Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Filozofické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Dana Plíšková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Filozofické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
St 8:00–9:40 N43
Předpoklady
Students should be on level B1 (min.) according to CEFR so that they can actively participate in the seminars (ADAPT test recommended - https://is.muni.cz/auth/el/1441/podzim2019/ADAPT_AJ/index.qwarp).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
předmět má 17 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Students should be able to function in English in the field of education and pedagogy. Specifically, they will be able to understand academic texts when reading and listening and they will be able to use the terminology and specific vocabulary when speaking and writing. The course will also revise problematic grammar issues.
Students will have an opportunity to demonstrate their theoretical knowledge from other courses in debates and discussions while using English as the medium of communication in the course. The topics of discussions are subject to negotiations and suggestions of the students and their needs.
Osnova
  • These are the topics compiled by the students in the fisrt seminar (PS2019):
  • developmental psychology
  • motivation X procrastination
  • social predispositions in education
  • typology of teachers / students
  • cultural stereotypes in study materials
  • inclusion
  • comparing educational systems
  • the role of government in education (national curriculum X reality)
  • tertiary edu (uni X vocational schools, private X state, ext. X int.
  • evaluation
  • specifics of adult teaching and learning
Literatura
  • Hewings, M.: Cambridge Academic English, Upper Intermediate. Cambridge University Press, 2012.
  • Williams, J., Brown, K., Hood, S.: Academic Encounters: Reading and Writing. Cambridge University Press, 2012.
  • Wallwork, A.: English for Academic Reasearch: Vocabulary Excercises. Springer, 2013.
Výukové metody
seminars, workshops, discussions, debates, argumentation, written home assignments, reading comprehension, presentations, critical thinking support, note-taking and reconstruction, learning tips, language coaching
Metody hodnocení
active participation, written assignment, presentation, project work
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k periodicitě výuky: pouze v podzimním semestru.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2021.