DESB32 Service Design: Mapping Experiences

Filozofická fakulta
podzim 2024
Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno online.
Vyučující
MgA. Michaela Štetiarová (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Kramosilová (cvičící)
Garance
MgA. Michaela Štetiarová
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/28, pouze zareg.: 0/28
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti se obeznámí s hlubšími principy service designu. V teoretické části se naučí kriticky hodnotit používané metody a vhodně navrhnout design proces pro svůj projekt. Praktická část je zaměřená na rozvoj schopností identifikovat a analyzovat uživatelské potřeby. Zaměří se na mapování produktů a služeb a na vytváření experience architektury. Osvojí si metody mapování uživatelských zkušeností a jejich aplikaci v praxi. Naučí se pracovat na projektech v teamu lidí a s tím související schopnosti jako kolaborace, komunikace, hledání řešení a vzájemná inspirace ke změnám a jakým způsobem tyto změny implementovat v organizacích.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu bude student schopen:
- kriticky se zamýšlet nad designovým procesem a jednotlivými metodami,
- analyzovat problémy a identifikovat uživatelské potřeby,
- navrhovat s důrazem na uživatelské potřeby a ověřovat navrhované řešení,
- vytvářet koncepty a vize kolaborativně,
- efektivně komunikovat a obhájit řešení.
Osnova
  • 1. Service design: definice a principy
  • 2. Mapping experiences
  • 3. Service ekosystémy
  • 4. Customer journeys
  • 5. Service blueprinting
  • 6. Implementace služeb
  • 7. Komunikace a prezentace řešení
Literatura
    povinná literatura
  • Risdon, Ch., Quattlebaum, P. (2018). Orchestrating Experiences: Collaborative Design for Complexity. Rosenfeld Media.
  • Loo Downe (2022). Good Services: How to design services that work. BIS Publishers.
    doporučená literatura
  • Stickdorn, M., & Schneider, J. (2018). This is Service Design Methods. O’Reilly Media.
  • Polaine, A., Løvlie, L., & Reason, B. (2013). Service Design: From Insight to Implementation. Rosenfeld Media.
Výukové metody
Asynchronní studium doporučených materiálů, plnění průběžných úkolů a cvičení, kontinuální práce na zadaní.
Metody hodnocení
Práce na projektu a závěrečná obhajoba.
Informace učitele
Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024. Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2023.