DESB72 Design uživatelských rozhraní pro virtuální realitu

Filozofická fakulta
podzim 2023
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno online.
Vyučující
Mgr. Markéta Kučerová (přednášející)
RNDr. Vojtěch Brůža (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Kramosilová (cvičící)
Garance
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 11. 10. 17:00–18:40 Virtuální místnost, St 25. 10. 17:00–18:40 Virtuální místnost, St 8. 11. 17:00–18:40 Virtuální místnost, St 22. 11. 17:00–18:40 Virtuální místnost, St 6. 12. 17:00–18:40 Virtuální místnost
Předpoklady
DESB17 Virtuální realita
Základní uživatelská znalost zacházení s VR headsetem Meta Quest 2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 10/10, pouze zareg.: 0/10
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s principy XR designu se zaměřením především na virtuální a smíšenou realitu. V průběhu semestru si ukážeme rozdíly mezi designem pro klasické 2D systémy a designem pro 3D imerzivní aplikace. Vyzkoušíme si existující VR aplikace pro Meta Quest 2 a porovnáme, jak řeší uživatelská rozhraní a interakce. V závěru předmětu studenti navrhnout vlastní prototyp uživatelského prostředí v aplikaci ShapesXR. Všem studentům budou zapůjčeny headsety pro VR.
Výstupy z učení
Studenti se v rámci předmětu naučí:
- poznat a pojmenovat principy XR designu, včetně jeho odlišností od klasického designu pro 2D obrazovky
- navrhnout jednoduché uživatelské rozhraní ve virtuální realitě
Osnova
  • Úvod do předmětu a základy XR designu
  • Explorace existujících aplikací, představení rozdílů prostorového a 2D designu, diskuze o principech XR designu
  • Úvod do XR prototypování, představení práce s Figmou a ShapesXR
  • Práce na vlastních projektech, průběžné diskuze a konzultace
Literatura
  • JERALD, Jason. The VR book : human-centered design for virtual reality. San Rafael: Morgan & Claypool Publishers, 2015, 1 online. ISBN 9781970001129. info
Výukové metody
- Přednášky a diskuze o principech XR designu
- Asynchronní studium doplňujících materiálů (články, videa a návody k tématu XR design)
- Explorace existujících aplikací
- Individuální nebo skupinové projekty – prototyp uživatelského rozhraní ve VR
Metody hodnocení
- Aktivní účast v diskuzích
- Zpracování a prezentace vlastního projektu – prototyp uživatelského rozhraní ve VR
Informace učitele
Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2023/DESB72