DKKP_P_19 Metodologie výzkumu kreativních průmyslů

Filozofická fakulta
jaro 2021
Rozsah
2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno online.
Vyučující
Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. František Svoboda, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Karafiát
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prohloubení znalostí studentů o výzkumných metodách v oboru kreativní průmysly se zaměřením na metodologické problémy konkrétních disertačních projektů a na nové nebo inovativní metodologické přístupy.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- prokázat hlubokou znalost výzkumné metody své disertace;
- popsat nové a inovativní výzkumné metody kreativních průmyslů;
- přiřadit vhodné metody výzkumu k jednotlivým odvětvím kreativních průmyslů.
Osnova
  • - Kreativní průmysly jako předmět výzkumu
  • - Metodologické strategie
  • - Aktuální trendy v oblasti metodologie výzkumu kreativních průmyslů
  • - Diskuse o projektech disertačních prací a jejich metodologických problémech
Literatura
    doporučená literatura
  • Kypta, Ulla, Bruch, Julia, Skambraks, Tanja (Eds.) Methods in Premodern Economic History
  • UNESCO Institute for Statistics Measuring the economic contribution of cultural industries: a review and assessment of current methodological approaches
  • Sjoerd Beugelsdijk, Robbert Maseland. Culture in Economics: History, Methodological Reflections and Contemporary Applications
  • Michael Hutter, David Throsby. Beyond Price: Value in Culture, Economics, and the Arts
Výukové metody
Přednášky, četba, diskuze, domácí úkoly, prezentace.
Metody hodnocení
- Docházka 50 %
- Odevzdání písemné práce (20 normostran), v níž bude metoda disertační práce popsána v kontextu dalších oborových metodologií
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.