DU2865 Osobnosti meziválečné reklamní produkce v Československu

Filozofická fakulta
podzim 2018
Rozsah
2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Helena Maňasová Hradská, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ondřej Jakubec, Ph.D.
Seminář dějin umění – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Helena Maňasová Hradská, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Seminář dějin umění – Filozofická fakulta
Rozvrh
Čt 8:00–9:40 T103
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Přednášky představí přední výtvarníky, teoretiky a majitele ateliérů či reklamních poraden meziválečného Československa v kontextu mezinárodně úspěšných tendencí (stylů, konceptů a teorií): Vilém Rotter, Emil Weiss, Höns, Leo Heilbrunn, Eduard Milén, František Kardaus, Zdeněk Rykr, František Zelenka, Albert Jonáš, A. Jakesch aj.
Výstupy z učení
Studenti budou seznámeni s dobovými praktikami, propagačními prostředky, s diskurzem o reklamě, teoretickými a praktickými příručkami, s fenoménem nekalé reklamy a „vykrádání nápadů“, s vlivnými kampaně v tehdejším Československu i za hranicemi, s archivními prameny a dobovými periodiky.
Literatura
    doporučená literatura
  • Knobloch, Iva – Vondráček, Radim (eds), Design v českých zemích 1900 – 2000. Academia 2016.
  • Štembera, Petr – Lawry, Nicholas : Czech Poster Between Wars 1918-1938. UPM a Czech center N.Y. 2001.
    neurčeno
  • Historie reklamy a podpory prodeje. In TELLIS, G. J. Reklama a podpora prodeje, 2000, s. 27–41.
  • Zdeněk Rossmann. Horizonty modernismu. MG Brno 2016.
Výukové metody
přednáška
Další komentáře
Studijní materiály

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2018/DU2865