FAV058 Metody nové filmové historie

Filozofická fakulta
podzim 2003
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 13:20–14:55 12
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Seminár je koncipován jako cvicení v kritické cetbe odborných textu, které tvorí metodologické základy soucasné historiografie filmu a médií. Na základe spolecných rozboru vybraných statí si budeme ujasnovat klícové pojmy, procedury a metody, s nimiz pracuje tzv. new film history a archeologie médií. Sekundární seminární úkoly budou tvorit praktické otázky prekladu odborného textu a aplikace výzkumné metody na konkrétní bádané téma, pricemz výber textu bude volne navazovat na antologii Kulturní dejiny filmu a médií, pripravovanou pracovníky FAV. Texty, které budou seminárne analyzovány: Thomas Elsaesser: The New Film History. Sight and Sound 35, 1986; Charles Musser: The Nickelodeon Era Begins: Establishing the Framework for Hollywood's Mode of Representation. In: Thomas Elsaesser & Adam Barker (eds.): Early Cinema. Space - Frame - Narrative. London: British Film Institute 1992; Tom Gunning: An Aesthetics of Astonishment. Early Cinema and the (In)credulous Spectator. Art & Text 1989, 34,; André Gaudreault: Showing and Telling. Image and World in Early Cinema. In: Thomas Elsaesser & Adam Barker (eds.): Early Cinema. Space - Frame - Narrative. London: British Film Institute 1992; Miriam Hansen: Early Cinema, Late Cinema. Permutation of the Public Sphere. Screen 34, 1993; Thomas Elsaesser: Medienwechsel. Konvergenz oder Ausdifferenzierung der Leitmedien? In: T. Elsaesser: Filmgeschichte und frühes Kino. Archäologie eines Medienwandels. München: edition text + kritik 2002; Siegfried Zielinski: Towards an Archeology of the Audiovisual. In: Jürgen E. Müller (ed.): Towards a Pragmatics of the Audiovisual. Theory and History. Münster: Nodus Publikationen 1994; Garncarz, Joseph: Vom Varieté zum Kino. Ein Plädoyer für ein erweitertes Konzept der Intermedialität. In: Jörg Helbig (ed.): Intermedialität. Theorie und Praxis eines interdisziplinären Forschungsgebiets. Berlin: Erich Schmidt 1998; Uricchio, William: Cinema as Detour? Towards a Reconsideration of Moving Image Technology in the Late 19th Century. In: Knut Hickethier - Eggo Müller - Rainer Rother (eds.): Der Film in der Geschichte. Berlin 1997.
Metody hodnocení
Zakoncení: praktické resení samostatného výzkumného úkolu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2003/FAV058