FAV100 Dějiny počítačových her

Filozofická fakulta
jaro 2005
Rozsah
2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Luděk Janda (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 11:40–13:15 12
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Přednáška podává chronologický vývoj počítačových her od prvních konzolových her až po současné hry na osobních počítačích. Nejedná se přitom o seznam nedostupných titulů. Všímáme si především vývoje kulturních projevů spojovaných s videohrami. Zvláštní pozornost věnujeme vývoji násilí (Doom), ženskému hraní (Lara Croft), simulace virtuálních světů (The Sims), internetovému hraní (Ultima Online), vzniku hráčských subkultur (Quake), MODům (Half-Life), hackerské umění (Machinima) a trhu s videohrami s důrazem na Českou republiku. Základním východiskem jsou nám texty Henryho Jenkinse o rodovém hraní a fanouškovské kultuře. Přednáška navazuje na obecný úvod Hra a kultura (FAVBKt001) z předchozího semestru.
Literatura
  • Salen, Katie Zimmerman, Eric: Rules of Play. Game Design Fundamentals. The MIT Press, Cambridge London 2004.
Metody hodnocení
Povinně volitelná přednáška. Ukončení - kolokvium: písemný test.
Informace učitele
Studijní materiály a zdroje: viz fondy knihovny a videotéky FAV.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2005/FAV100