FAV213 Typologie filmové tvorby II

Filozofická fakulta
jaro 2011
Rozsah
2/0/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
prof. Pavel Švanda (přednášející), PhDr. Jaromír Blažejovský, Ph.D. (zástupce)
Garance
PhDr. Jaromír Blažejovský, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 15:50–19:05 C34
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 135 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/135, pouze zareg.: 0/135
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Přednáška spojená se seminářem a filmovými projekcemi seznamuje posluchače s díly a osobnostmi, které jsou pokládány za klasiky filmové tvorby.
Cílem kursu je:
kultivovat divácké zážitky;
rozvíjet reflexi filmové tvorby;
přispívat ke zkvalitnění ústní i písemné výpovědi posluchačů.
Tematicky bude věnován postneorealistickému období v italské kinematografii.
Osnova
  • Marco Bellocchio: Aféra z titulní stránky (Sbatti il mostro in prima pagina)
  • Pietro Germi: Rozvod po italsku (Divorzio all‘italiana)
  • Pietro Germi: Svedená a opuštěná (Sedotta e abbandonata)
  • Pier Paolo Pasolini: Evangelium sv. Matouše (Il vangelo secondo Matteo)
  • Pier Paolo Pasolini: Oidipus král (Edipo re)
  • Bernardo Bertolucci: Konformista (Il conformista)
  • Damiano Damiani: Přiznání policejního komisaře prokurátorovi republiky (Confessione di un commissario di polizia al procuratore della repubblica)
  • Damiano Damiani: Vyšetřování skončilo - zapomeňte (L'istruttoria é chiusa: dimentichi)
  • Luchino Visconti: Posedlost (Ossessione)
  • Luchino Visconti: Gepard (Il Gattopardo)
  • Luchino Visconti: Cizinec (Lo straniero)
  • Luchino Visconti: Hvězdy Velkého vozu (Vaghe stelle dell‘Orsa)
  • Luchino Visconti: Soumrak bohů (La caduta degli rei)
Literatura
    doporučená literatura
  • LANDY, Marcia. Italian film. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, xxiii, 434. ISBN 0521649773. info
  • PASOLINI, Pier Paolo. Passione e ideologia. Edited by Alberto Asor Rosa. 1. ed. Milano: Garzanti, 1994, xxii, 566. ISBN 8811675227. info
  • OLIVA, Ljubomír. Filmová Itálie. Praha: Čs. filmový ústav, 1987. info
  • OLIVA, Ljubomír. Režiséři (Itálie) : medailóny, filmografie, bibliografie. Praha: Československý filmový ústav, 1984. info
  • NOVOTNÁ, Drahomíra. Luchino Visconti. 1. vyd. Praha: Orbis, 1969, 229 s. info
  • OLIVOVÁ, Drahomíra. Film velkých nadějí. 1. vyd. Praha: Orbis, 1963, 198 s. URL info
    neurčeno
  • BERNARD, Jan. Pier Paolo Pasolini. Praha: Čs. filmový ústav, 1987. info
  • PASOLINI, Pier Paolo a Oswald STACK. Pasolini on Pasolini : interviews with Oswald Stack. 1st pub. London: Thames and Hudson, 1969, 176 s. ISBN 500480117. info
  • KAUTSKÝ, Oldřich. Italský filmový neorealismus. Praha: Orbis, 1958. info
Výukové metody
Promítání filmů, analýza prostřednictvím seminární diskuse.
Metody hodnocení
Povinně volitelná přednáška. Ukončení - kolokvium: esej.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2011/FAV213