FAVp014 České weby o filmech z pohledu marketingu a byznysu

Filozofická fakulta
jaro 2021
Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Tomáš Vyskočil (přednášející), Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D. (zástupce)
Garance
Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 14:00–15:40 C34
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 2/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 18 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět nabídne komplexní vhled do řady oblastí spojených s přípravou, rozvíjením i analýzou filmových webů. Jedinečnost kurzu se přitom odvíjí od jeho vysoce empirického zakotvení, jež spojuje obecné vědění s rozsáhlými zkušenostmi s přípravou, realizací, každodenní údržbou filmových webů různého typu (filmové magazíny, komunitní platformy, datasety a databáze) na tuzemské i mezinárodní úrovni. Půjde o kombinaci přednášky a semináře, jež studentům umožní získané znalosti cvičně aplikovat a následně svoje pracovní hypotézy s pedagogem analyzovat.
Výstupy z učení
Student bude schopen porozumět řadě oblastí spojených s přípravou, rozvíjením i analýzou filmových časopisů i obecněji filmových webů, bude schopen tyto znalosti aplikovat i využít při analýze. Jde o oblasti spojené s chováním uživatelů na internetu, analýzou konkurence, cílovými skupinami, vyhledávači, sociálními sítěmi, oblastmi UX (user experience) a UI (user interface) - i obecněji s byznysem okolo filmových webů, možnostmi jejich ekonomického využití.
Osnova
  • Jak bylo řečeno, sama jedinečnost kurzu je odvozená od více než dvacetileté intenzivní profesionální zkušenosti přednášejícího Tomáše Vyskočila. Jeho výklad se bude odvíjet od a to jak na vysokých manažerských pozicích ve velkých internetových portálech, tak - a to především - s iniciací, každodenním provozem, promyšleným rozvojem a úspěšným ekonomickým zhodnocením filmových webů různého typu na tuzemské i mezinárodní úrovni. Šlo například o průkopnické filmové magazíny (Filmpub.cz), komunitní platformy spojené s televizními seriály (Edna.cz), datasety a databáze (kinomaniak.cz, flixpatrol.com) - a zejména unikátní projekt Filmtoro.cz, který mnohé z těchto aspektů propojuje.
  • Právě od tohoto souboru mnoha různých zkušeností se bude odvíjet i vysoce promyšlená a jasně zaostřená struktura kurzu. Ta zaprvé logicky rozvíjí soustavu oblastí, jež lze rozpoznávat, analyzovat i prakticky rozvíjet, zadruhé propojuje přednáškový a seminární rozměr výuky. Studenti každý týden dostanou obecnější výklad, několik nástrojů a jednoduchý úkol, který se o nich bude odvíjet a jenž budou mít za úkol do příštího týdne vypracovat. Tento úkol se bude vždy odvíjet od skutečně existujícího problému, jenž musel pedagog v minulosti řešit - a tak bude lze konfrontovat cesty k řešením navržené studenty s empiricky zakotveným řešením, k němuž dospěl pedagog. Setkání tedy budou od třetího týdne začínat seminářem (navazujícím na látku minulého týdne) a po pauze pokračovat přednáškou (jež určí téma semináře příštího týdne).
  • Předběžná struktura kurzu je pak následující:
  • - Představení osobní zkušenosti pedagoga, pohled do historie (FilmPub, Edna) - a svým způsobem "teaser" na hodiny, jež budou následovat.
    - Chování uživatelů na internetu: Co všechno lze vyčíst z chování uživatelů na internetu ohledně doporučení filmů a jak na tom postavit marketingovou a uživatelkou část online webu. A jak to dotáhnout do dokonalosti kvalitativní analýzou a uživatelským testováním.
    - Analýza konkurence: Jak se provádí, co všechno se srovnává, jak můžete porovnat čísla o konkurenci, srovnání a konkurenční výhody, trochu analytiky a čísel.
    - Cílové skupiny: Kdo jsou diváci a kdo jsou čtenáři, kde je hledat a nekrást, jaký typ obsah funguje na které, jak vybrat správnou pro průzkum.
    - Vyhledávače: Jak fungují, co znamená SEO, jak nám klíčová slova pomáhají s průzkumy popularity, co je content marketing a co je PPC.
    - Sociální sítě: Co a k čemu se pro (hlavně filmové) weby hodí a k čemu ne, co nám říkají o cílových skupinách.
    - UX aneb user experience: Co to je, jak obecně funguje, pro co slouží, jak s ním pracují (nejen) filmové firmy.
      - UI aneb user interface: Jak se navrhuje (nejen) pro filmové weby, jaký je rozdíl mezi počítačem a telefonem, jak se testuje pomocí heat-map.
    - Byznys a všechno okolo: Co pro filmové weby funguje a jak se mohou uživit, jaký je rozdíl mezi ČR a zahraničím. 
    - Vyhodnocení kurzu.
  • Se začátkem výuky se počítá v pondělí 8. března.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2021/FAVp014