FJ0B746 Quebecký román Klidné revoluce

Filozofická fakulta
jaro 2010
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Petr Vurm, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Čt 11:40–13:15 G11
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
La Révolution tranquille représente l'une des périodes essentielles pour la compréhension de la littérature québécoise. Le cours va traiter cette période sous ses divers aspects, illustrant ceux-ci sur les romans clés créés entre 1960-1980. Les thèmes dominants vont être abordés, notamment le nationalisme, la quête identitaire, le rôle de l'écrivain, la créativité et l'ironie, aisni que le nouveau roman ne manqueront pas d'être présents.
Osnova
  • 1. Bessette (Libraire) 2. Godbout (Salut Galarneau) 3. Claire-Blais (Une saison dans la vie d'Emmanuel) 4. Ducharme (L'avalée des avalés) 5. Beaulieu (Don Quichotte de la Démanche) 6. Major (Cabochon) 7. Renaud (Cassé) 8. Hébertová (Kamouraska) 9. Thériault (Agaguk) 10. Aquin (Prochain épisode) 11. Jasmin (Ethel et le terroriste) 12. Basile (Jument des Mongols)
Literatura
  • BIRON, Michel, François DUMONT a Élisabeth NARDOUT-LAFARGE. Histoire de la littérature québécoise. Edited by Martine-Emmanuelle Lapointe. Montréal (Québec): Boréal, 2007, 689 s. ISBN 9782764605226. info
  • KYLOUŠEK, Petr. Discours politique et discours esthétique de la littérature québécoise des années 1960. Le cas de Miron, Ferron, Godbout, Aquin. In Canadiensia I. Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Philologica 83. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004, s. 9-16. ISBN 80-244-0829-5. info
Výukové metody
Přednáška : popis literárního pole, výklad a definice základních pojmů a jejich exemplifikace na konkrétních textech od různých autorů. Seminář: Aplikace nabytých teoretických znalostí na autentických textech. Formou prezentace student prokazuje schopnost samostatně propojit své teoretické znalosti při práci s konkrétním textem.
Metody hodnocení
Exposé, psaná esej, ústní zkouška.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2010/FJ0B746