FJIA015 Normative Grammar II

Faculty of Arts
Spring 2002
Extent and Intensity
1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková
Prerequisites
FJIA010 Normativ French Grammar I
Written examinations of Normative French Grammar I.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
French morphosyntax, speech, structural differences between Czech and French.
Syllabus (in Czech)
  • Francouzské sloveso - kategorie, rod, vid. Systém francouzských slovesných časů. Souslednost časová. Participa (přítomné a minulé). Shoda participia minulého. Gerondif.
Literature
  • MILIČKOVÁ, Ladislava. Exercices de grammaire française. první. Brno: MU Brno, 1999, 147 pp. ISBN 80-210-2084-9. info
  • HENDRICH, Josef, Otomar RADINA and Jaromír TLÁSKAL. Francouzská mluvnice. 2., upr. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 700 s. ISBN 8004262120. info
Assessment methods (in Czech)
Zápočet - písemný test. Účast na přednášce nepovinná, na semináři povinná.
Language of instruction
French
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Předmět je součástí souborné zkoušky. Pro zápis do předmětu nutno úspěšně absolvovat zápočet z FJIA010.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015, Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018, Spring 2019, Spring 2020, Spring 2021, Spring 2022.
  • Enrolment Statistics (Spring 2002, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2002/FJIA015