IM015 Úvod do studia IM II.

Filozofická fakulta
jaro 2007
Rozsah
2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Rozvrh
St 18:20–19:55 B11
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Druhá část dvousemestrálního kurzu teorie interaktivních médií. Posluchači se seznámí se základními pojmy teorie interaktivních médií, různými metodologiemi a strategiemi výzkumu umění interaktivních médií. 1.) kybernetické paradigma a vizuální kultura 2.) nová-média; digitální-média; interaktivní média 3.) Hypermedia 4.) hypertext vs narativita 5.) binární kód a interaktivita – koncept rozhraní a vztah člověk-stroj 6.) imerze a zkušenost bytí v prostoru- technologie umělé nebo rozšířené reality
Metody hodnocení
2-0: přednáška. Zkouška formou znalostního testu.
Informace učitele
Bolter, J.D, Grusin, R.: Remdiation. Understanding New Media, MIT Press,2000. Flusser, V.: Do univerza technických obrazů, Praha 2001. Flusser, V.: Komunikológia, Bratislava 2002. Manovich, L.: The Language of New Media, Mit Press 2002. Manovich, L.: Principy nových médií, in Teorie vědy/Theory of Science, XI/XXIV/2/2002. McLuhan, M.: Člověk, média a elektronická kultura, Brno Jota, 2000. Huhtamo, E.: From Kaleidoscomaniac to Cybernerd: Notes Toward an Archeology of Media, In. Ed.Druckerey, T.: Electric Culture: Technology and Visual Representation, New York 1994. Ed. Lister, M. a kol.: New Media: A Critical Introduction, Londýn, 2003
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022.