IM042 History and Theory of media-performance relationship

Faculty of Arts
Autumn 2007
Extent and Intensity
2/0. 3 credit(s) (plus 1 credit for an exam). Recommended Type of Completion: zk (examination). Other types of completion: k (colloquium).
Teacher(s)
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Department of Musicology – Faculty of Arts
Contact Person: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Timetable
Wed 18:20–19:55 zruseno D21
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Přednáška reaguje a zdůraznění performativní stránky divadla/inscenace v současné divadelní teorii a praxi, kterou považujeme za důsledek stále více medializované komunikace (informační společnosti), či kultury mediální simulace (vizuální kultury). Budeme hledat způsoby vzájemného obohacování mediálního umění a performančního umění, médií a nástrojů reprodukce a časového, efemérního umění. Zaměříme se na scénickou tvorbu využívající různé re-produkční aparáty a média jako součást živých vystoupení nebo jako formu postprodukce či dokumentace efemérního performančího umění. Budeme se věnovat možnostem využití médií v performancích/inscenacích a performancí/inscenací v médiích. (Hybridní konstrukce prostředí kombinujícího materialitu konkrétní přítomnosti a medializované zpřítomnění fyzicky nepřítomného.) V současnosti skoro všechna živá performance nějakým způsobem zahrnují technologii reprodukce, někdy v minimálním měřítku (třeba mikrofony) někdy v takové míře, že skoro nemůžeme o živosti mluvit…V jiném smyslu funguje vztah a vzájemné ovlivňování performance- médií v podobě záznamu živé události… Sylabus: A) vztah performance a mas-médií Živé performance v medializované kultuře Živé performance, simulace a autenticita Živé performance, paměť a současná teorie performance B) vztah performance a nová média Tělesnost a digitální tělo Digitální prostředí jako taneční prostor Performance a video-art Odtělesnění – virtuální realita a stav beztíže
Syllabus (in Czech)
  • Literatura: Auslander, P. Liveness, London, New York-1999. Auslander, P. From acting to performance. Essays in modernism and postmodernism. London-New York, 1997. Birringer, J. Media&Performance, along the border. Baltimore, London,1998. Zurbrugg, N.(ed.) Art, Performance, Media. Minneapolis-London, 2004. George, A. (ed.) Art, Lies and videotape: exposing performance. (katalog výstavy v Tate Liverpool, 15 November 2003 – 25 January 2004), 2003. Kaye, N. Art into Theatre. Performance interviews and documents. Amstrdam 2996/8. Rush, M. New Media in Late 20th-Century Art. London 1999. Roubal, J.(ed.) Souřadnice a kontexty divadla. Antologie současné německé divadelní teorie. Praha, 2005. Další literatura bude upřesněna.
Assessment methods (in Czech)
Vyučovací metody: Přednáška, 2 vyučovací hodiny týdně. Metody hodnocení: Znalostní test.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught only once.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2007/IM042