FF:IMJ13 Vybavení EA studia I_a - Informace o předmětu
IMJ13 Vybavení EA studia I_a
Filozofická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející), PhDr. Petr Macek, Ph.D. (zástupce)
BcA. Jiří Pejcha (pomocník) - Garance
- PhDr. Petr Macek, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hudební věda (program FF, B-HS)
- Hudební věda (program FF, B-OT) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem výuky je v prvním semestru získat teoretický přehled o technologiích, historických i současných, používaných v nahrávacích studiích i domácích zvukových pracovištích, seznámit se s principy jejich činnosti a způsobu práce s těmito technologiemi. Osvojení si základů používané terminologie. Získat zákldní návyky v uvažování potřebném pro dosažení optimálních výsledků při pořizování záznamu akustického signálu, jeho zpracování, archivaci a opětné reprodukci. V průběhu druhého semestru je výuka doplněna o praktickou vlastní, samostatnou činnost se záznamovým zařízením, ukončeném poslechem výsledné práce, rozborem poznatků získaných v průběhu práce, určení limitních faktorů, zhodnocení aktiv a pasiv zvolených pracovních postupů.
- Osnova
- Definování zvuku, základní pojmy fyzikální, fiziologické a hudební akustiky Elektroakustické měniče, principy přeměny, základní charakteristiky, vlastnosti a použitelnost
- Elektroakustický řetězec, možnosti zapojení, posloupnost a jeho logika, pracovní body elektronických zařízení jejich impedanční přizpůsobení, úrovně signálů, elektromagnetické a jiné rušení signálu
- Mixážní pulty, jejich varianty, pojmenování jeho částí, popis ovládacích prvků, tok signálu
- Zvukové procesory, zařízení na úpravu zvukových záznamů, přehled, popis jejich činnosti
- Formáty zvukových a datových nosičů, parametry digitálních záznamů zvuku
- Základní principy nahrávání a zachytávání zvuku, práce s přístroji
- Sound design jako umělecká disciplína, rozdíly mezi dokumentační činností a uměleckým projevem
- Literatura
- Praxe zvukové techniky - Václav Vlachý, Muzikus 2000
- Jiří Pejcha, Jan Škubal - zvuk v divadle (skripta), JAMU 2005
- Výukové metody
- řízená rozprava, samostatná praktická činnost
- Metody hodnocení
- zápočty na základě docházky, znalostního testu a seminární práce
- Informace učitele
- https://sis.jamu.cz/predmety/index.php?do=predmet&kod=H60371
- Další komentáře
- Předmět je vyučován jednorázově.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2014/IMJ13