ISKKPV10 Virtuální realita a knihovny

Filozofická fakulta
podzim 2021
Rozsah
e-learningový kurz. Ukončení: z.
Vyučováno online.
Vyučující
Mgr. Natálie Káčová (přednášející)
Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Eva Víchová (cvičící)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Virtuální realita je technologie s rapidně narůstajícím vlivem a klesající cenou, proto si stále častěji nachází cestu do vzdělávacích i kulturních institucí. Kurz si klade za cíl účastníky seznámit se základními principy technologie, s jejím využitím napříč obory a především pak s možnostmi a limity využívání virtuální reality v knihovnické praxi.
Výstupy z učení
Účastník po absolvování kurzu: rozumí základním principům VR technologie; má přehled o dnešním využití VR technologie; zná potenciální role VR v knihovně; dokáže kriticky reflektovat využívání VR v knihovnické praxi; dokáže navrhnout knihovnickou službu využívající VR technologii.
Osnova
  • Úvod do virtuální reality Virtuální realita napříč obory VR v knihovně: Nápadovník VR v knihovně: Praktické otázky “Desatero” do praxe VR knihovníka
Literatura
  • Lanier, J. (2017). Dawn of the New Everything: Encounters with Reality and Virtual Reality. Vintage.
  • Jerald, J. (2015). The VR Book: Human-Centered Design for Virtual Reality. Association for Computing Machinery and Morgan & Claypool.
  • Cline, E. (2012). Ready Player One – Hra začíná. Jota.
  • Cieslar, P. (2018, 11. listopadu). Virtuální realita je návratem k přirozenosti. S programátorem o zavádění VR výuky. Studenta. shorturl.at/qBDT7
  • Bailenson, J. (2018). Experience on Demand: What Virtual Reality Is, How It Works, and What It Can Do. W. W. Norton & Company.
Výukové metody
Výukové činnosti a metody: kritická a reflektivní práce s textem e-kurzu, primární a sekundární literaturou; plnění aktivizačních úloh a cvičení a řešení problémových otázek. Kurz je koncipován jako netutorovaný e-learningový kurz.
Metody hodnocení
Účast, průběžné plnění úkolů a výzev v kurzu.
Informace učitele
Projekt je financován z příspěvku MŠMT (Ukazatel I) na realizaci Institucionálního plánu Masarykovy univerzity pro rok 2021.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2021/ISKKPV10