ISKM90 learning designer practicum

Faculty of Arts
Autumn 2023
Extent and Intensity
0/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Taught in person.
Teacher(s)
Mgr. Anna Puchovská (lecturer)
Guaranteed by
RNDr. Michal Černý, Ph.D.
Department of Information and Library Studies – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Alice Lukavská
Supplier department: Department of Information and Library Studies – Faculty of Arts
Timetable
Tue 16:00–17:40 K24, except Tue 14. 11.
Prerequisites (in Czech)
Kurz je určen přednostně pro magisterské studenty Informačních studií a knihovnictví, nicméně lze přijmout i další studenstvo na základě opodstatněné žádosti o výjimku.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 12 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 10/12, only registered: 0/12, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/12
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 10 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Záměrem kurzu je přiblížit práci learning designera, a to v duchu metody learning-by-doing. Studentstvo projde intenzivním procesem designování příležitostí k učení, přičemž bude moct čerpat z poznatků nejen learning (experience) designu, ale také souvisejících disciplín – andragogiky, kognitivní vědy, produktového managementu, firemního vzdělávání, UX designu a UX výzkumu či digitálního kurátorství. Porozumí, v jakých kontextech a proč lze designovat vzdělávání, jakým způsobem, a v několika iteracích završí své snažení tvorbou uceleného high-fidelity prototypu. V procesu jim bude průvodcem vyučující předmětu, ale také experti z praxe, kteří se v menší míře zapojí v roli mentorů. Každá studentka a každý student zpracují svůj projekt, který bude simulací reálné zakázky, s kterou se learning designéři potkávají během své práce. Studentky a studenti v závěru získají také praktické informace o možnostech kariérního uplatnění v oboru learning designu.
Learning outcomes (in Czech)
Studentky a studenti po absolvování kurzu:
- rozumí teoretickým východiskům pro práci learning designera
- dokáží provést analýzu kontextu vzdělávání a potřeb cílové skupiny
- jsou schopni zúžit a definovat problém k řešení na základě dat
- rozumí použití, výhodám i úskalím různých forem a metod vzdělávání
- umí vytvořit low i high-fidelity prototyp vzdělávacího řešení
- jsou schopni podrobit své řešení uživatelskému testování a provést na jeho základě změny ve své práci
- dokáží prezentovat výsledky své práce a reflektovat svůj postup
- jsou obeznámeni s možnostmi uplatnění v oboru learning design
Syllabus (in Czech)
  • 1. Od instruktora k tvůrci příležitostí (historicko-paradigmatické okénko)
  • 2. Různé cesty k řešení (metodologické okénko, přidělení zadání projektů)
  • 3. Analýza kontextu (úroveň kultury, generace, organizace, skupiny)
  • 4. Porozumění potřebám (úroveň jednotlivce, master-performera)
  • 5. Nejvypouklejší problém (definiční moment, cíle a výstupy učení)
  • 6. Možnosti designu (formy a metody vzdělávání, zpětná vazba, kurátorství)
  • 7. Vzdělávací řešení jako produkt (ROI, udržitelnost, brand)
  • 8. Prototypování (low vs. high fidelity, nástroje a formální aspekty)
  • 9. Dílna (tvůrčí blok, samostatná práce)
  • 10. Mentoringová hodinka (konzultace řešení vytvořených studentstvem s experty z oboru learning designu)
  • 11. Testování (v rámci cílové skupiny)
  • 11. Práce learning designera (povídání o možnostech kariérního uplatnění)
  • 12. Společná prezentace a reflexe řešení (v zkouškovém období)
Teaching methods (in Czech)
prezenční přednášky a workshopy, online konzultace, projektová výuka
Assessment methods (in Czech)
docházka, průběžné úkoly, odevzdání a obhájení projektu
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2023/ISKM90