JAP109 Japonská konverzace I.

Filozofická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/4. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Yuko Fridrišek (přednášející)
Mgr. Miki Udržalová, BA (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Luboš Bělka, CSc.
Seminář japonských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Seminář japonských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JAP109/01: Po 12:00–13:40 B2.21, M. Udržalová
JAP109/02: Po 14:00–15:40 B2.21, M. Udržalová
Předpoklady
JAP101a Japonské písmo I.- výklad && JAP102a Japonský jazyk I. - výklad
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Zápis mimo japanistiku je podmíněn souhlasem vyučujícího.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student v návaznosti na ostatní jazykové kurzy rozvíjí svoje schopnosti aktivního mluveného projevu v japonském jazyce. Rozšiřuje svoji slovní zásobu, seznamuje se s typickou frazeologii v sociopragmaticky specifických mluvních situacích. Je aktivně schopen základní komunikační interakce ve zdvořilém stupni standardní japonštiny.
Osnova
  • 1. Úvod; 2. Představení sebe sama; 3. Počasí; 4. Nakupování; 5. Volný čas, koníčky; 6. Objednávání jídla v restauraci; 7. Zaměstnání, profese; 8. Podávání zpráv; 9. Na návštěvě; 10. Náhodné setkání; 11. Události v průběhu roku; 12. Závěrečná zkouška.
Literatura
  • AJALT, Japanese for Busy People I: Workbook, Tokyo: Kodansha International, 2006.
  • Banno, E.; Kawase, S.; CAG: Nihongo communication game 80. Tokyo. Japan Times, 2007.
  • Japanese for Busy People I: Revised 3rd edition. AJALT: Tokyo, New York, London, 2006.
  • Minna no nihongo, shokyū I. Tokyo. 3A Network, 1998.
  • Kudoo Setsuko (eds.), Tanoshiku kikoo I, Tokyo: Bonjinsha, 1992.
  • Banno, E.; Ohno, Y.; Sakane, Y.; Shinagawa, Ch.: Genki I.: An Integrated Course In Elementary Japanese. Japan Times, 2002
  • Kudō, S. (eds.): Tanoshiku hanasō. Tokyo. Bonjinsha, 1995
  • Doplnkové materiály dle výběru vyučujícího
Výukové metody
Procvičování základních interakčních modelů v běžných komunikačních situacích. Cvičení v monologu i dialogu na zadané téma.
Metody hodnocení
Ústní zkouška – konverzace na zadané téma. Součástí hodnocení je také aktivní účast na hodinách.Podmínkou ukončení kurzu je prezence ve výši 80 %.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020.