JAP200b Japonské písmo III. - praktické cvičení

Filozofická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/4. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Zuzana Kubovčáková, M.A., Ph.D. (přednášející)
Mgr. Barbora Mejzlíková (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Luboš Bělka, CSc.
Seminář japonských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Seminář japonských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JAP200b/01: Út 10:50–12:25 U25, B. Mejzlíková
JAP200b/02: Út 12:30–14:05 U25, B. Mejzlíková
Předpoklady
JAP110a Japonské písmo II.- výklad && JAP111a Japonský jazyk II. - výklad
Kurz nadväzuje na výuku z predchádzajúceho semestra.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Zápis mimo japanistiku je podmíněn souhlasem vyučující.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cieľom kurzu je najmä obohacovanie slovnej zásoby študentov prostredníctvom zvyšovania počtu naučených znakov kandži. Na konci kurzu budú študenti okrem aktívnej práce s japonskou slovnou zásobou schopní samostatného vyhľadávania znakov v znakových slovníkoch.
Osnova
  • Basic Kanji Book, Vol.2.
  • (1)L36-37
  • (2)L38-39
  • (3)L40-41
  • (4)L42-43
  • (5)L44-45
  • (6-7)Vybrané lekcie z Kanji in Context
  • (8-9)Vybrané lekcie z 留学生のための漢字の教科書
  • (10)Vybrané lekcie z 一日15分の漢字練習
Literatura
  • Kano, Chieko – Shimizu, Yuri – Takenaka, Hiroko – Ishii, Eriko (1989) Basic Kanji Book, Vol.2. Tokyo: Bonjinsha.
  • Sato, Sasaki. Ryugakusei no tame no kanji no kyokasho. Chukyu 700. Kokusho kankokai. 2008.
  • Nelson, Andrew; Haig, John. The Compact Nelson Japanese-English Character Dictionary. Tuttle. 1999.
  • Halpern, Jack. Kodansha Kanji Learner’s Dictionary. Kodansha International. 1992.
  • Kano, Chieko – Shimizu, Yuri – Takenaka, Hiroko – Ishii, Eriko (1989) Basic Kanji Book, Vol.1. Tokyo: Bonjinsha.
Výukové metody
Výklad znakov a s ním spojené praktické precvičovanie znakov a slovnej zásoby z toho vyplývajúcej.
Metody hodnocení
Počas kurzu budú priebežné testy, ktorých celkový výsledok musí presiahnuť 70 percent, aby študent mohol písať záverečný test. V prípade celkového hodnotenia priebežných testov v rozmedzí 50%-70% je možnosť opravy v zápočtovom týždni. Hranica úspešnosti pri záverečnom teste je tiež 70 percent. Akýkoľvek súhrnný výsledok pod 50% je považovaný za nedostatočný. Súčasťou hodnotenia bude taktiež včasné odovzdávanie domácich úloh a aktívna účasť na hodinách.
Navazující předměty
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Do záverečného hodnocení budou započítavány i průběžné testy.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.