JAP342 Obchodní japonština II

Filozofická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Bc. Jana Pospíchalová (přednášející)
Mgr. Zuzana Rozwałka, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Luboš Bělka, CSc.
Seminář japonských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Seminář japonských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 10:50–12:25 L31
Předpoklady
JAP215a Japonský jazyk IV. - výklad && JAP215b Japonský jazyk IV. - cvičení && JAP341 Obchodní japonština I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s japonštinou užívanou ve firemním prostředí a zprostředkovat praktické dovednosti pro cestu k zaměstnání v Japonsku nebo japonské firmě v ČR. Studenti získají povědomí o fungování japonských firem, naučí se - a překladem tematických textů procvičí - výrazy používané ve specifických oblastech a v neposlední řadě se naučí praktické dovednosti jako psaní japonského CV nebo úspěšné zvládnutí pracovního pohovoru v japonštině.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- mít povědomí o japonských firmách v ČR a jejich fungování
- definovat a znát obsah základů výrobního systému Toyota
- znát a používat specifické výrazy pro oblasti jako personální management, úřední jednání...
- vytvořit si vlastní CV v Japonštině
- úspěšně absolvovovat přijímací pohovor v japonštině
Osnova
  • 1. Japonské firmy v ČR
  • 2. Základy firemní kultury
  • 3. Výrobní systém Toyota
  • 4. Úřady a povolení
  • 5. Personální management
  • 6. CV
  • 7. Tvorba vlastního CV
  • 8. Grafy
  • 9. Pracovní pohovor
  • 10. Pracovní pohovor
Literatura
    povinná literatura
  • Yana, A.; Ooki, R.; Komatsu, Y.: Nihongo E-mail no kakikata. Tokyo: Japan Times, 2005.
  • Yoneda, R.; Fujii, K.; Shigeno, M. et al. Shodan no tame nihongo (We Mean Business: Japanese for Business People). Tokyo: 3A Corporation, 1996.
    doporučená literatura
  • JETRO Business Japanese: KACHO - Managers in Corporate Japan. Tokyo, 1997.
  • GOLDMAN, A. Doing Business with the Japanese: A Guide to Successful Communication, Management, and Diplomacy. Albany: State University of New York Press, 1994.
Výukové metody
Výklad, čtení textů, praktická cvičení, roleplay
Metody hodnocení
Průběžné testy (70% úspěšnost) - 25% z celkového hodnocení Vypracování CV a průvodního listu - 25% Úspěšné absolvování závěrečného pracovního pohovoru - 50% Povolena jedna neomluvená absence.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2013, podzim 2014, jaro 2016, jaro 2019, podzim 2021, jaro 2022.