JSFF_TT_01 Using Corpora in Language Education

Filozofická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/30. Ukončení: z.
Vyučující
James Edward Thomas, M.A. (přednášející)
Garance
Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Jazyková škola – Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alžbeta Chovančíková
Dodavatelské pracoviště: Jazyková škola – Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Předpoklady
SOUHLAS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Day One
  • General Introductions
  • Meet the Sketch Engine
  • Introduction to Sketch Engine tools
  • Significance of frequency. Stringnet navigator
  • Supervised practice session
  • Day Two
  • Collocation and the Lexical Approach
  • Collocation in language teaching
  • Word Sketches
  • Sketch Differences and colligation
  • Applications of these tools to language teaching
  • Day Three
  • Correcting student writing using corpus tools
  • Other corpus tools: VIEW, PIE, JTW
  • e-learning course integration
  • Supervised practice session
  • Day Four
  • Corpus Query Language
  • Creating your own corpora
  • Using your own corpora
  • Supervised practice session
  • Day Five
  • Creating teaching resources from own corpora
  • Preparation of presentation
  • Presentation of achievements
  • Closing down, feedback, farewells.
Výukové metody
The course is taught at computers, whether those supplied by the participants or the deparment. It is therefore a very hands on course. However, considerable background is provided in the areas of language learning and pedgagocial linguistics. Readings and discussions combine with corpus searches to arrive at relevant ways of applying corpus work to language teaching.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován jednorázově.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: July 1st to 5th.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2013/JSFF_TT_01