MUI_05 Organizace a řízení muzeí II.

Filozofická fakulta
jaro 2000
Rozsah
2/0/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Pavel Holman (přednášející)
Garance
Mgr. Pavel Holman
Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Pavel Holman
Předpoklady
MUI_04 Organizace a řízení muzeí I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Muzejní zájmová sdružení a jejich fungování.
  • Řízení jednotlivých muzejních činností, collection management.
  • Kumunikace. Společenské chování a protokol.
  • Marketing. Základní pojmy, literatura, dějiny.
  • Marketingový mix. Analýza situace na trhu, cílová skupina, cenová politika, propagace, reklama, public relations.
  • Specifická situace muzeí, marketing v muzeu.
  • Fundraising, sponsoring.
Literatura
  • Museums - management. Wien, MANZsche Verlags- und Universitätsbuchhandlund 1991. s. 248. ISBN 3-214-082191
  • Statut ICOM a Stanovy AMG
  • Fahy, Anne: Collections Management. London - New York, Routledge 1995, s. 304. ISBN 0-415-11283-4
  • Verhaar, Jan: Management and Organization. Amsterdam, Renwardt Academie
  • The Management Needs of Museum Personnel. Amsterdam Reinward Academie
  • FOPP, Michael A. Managing museums and galleries. London: Routledge, 1997, ix, 241 s. ISBN 0-415-09496-8. info
  • MCLEAN, Fiona. Marketing the museum. London: Routledge, 1997, 257 s. ISBN 0-415-10392-4. info
  • Organizační chování :jak se každý den chovají spolupracovníci, nadřízení, podřízení, obchodní partneři či zákazníci. Edited by František Bělohlávek. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 1996, 343 s. ISBN 80-85839-09-1. info
  • DOLANSKÝ, Václav a Vladimír NĚMEC. Projektový management. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996, 372 s. ISBN 8071692875. info
  • BOWMAN, Cliff. Strategický management. Translated by Jiří Vejdělek. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 1996, 147 s. ISBN 8071692301. info
  • MAJARO, Simon. Základy marketingu. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Grada, 1996, 308 s. ISBN 8071692972. info
  • SCHULTZ, Don E. Moderní reklama - umění zaujmout. Edited by Bohdana Kropelnická. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995, 668 s. ISBN 8071690627. info
  • MCCARTHY, E. Jerome a William D. PERREAULT. Základy marketingu. Translated by Dana Bursíková. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 511 s. ISBN 80-85605-29-5. info
  • Museum management. Edited by Kevin Moore. London: Routledge, 1994, xi, 298. ISBN 0415112796. info
  • Management. Edited by Heinz Weihrich - Harold Koontz. [1. vyd.]. Praha: Victoria Publishing, 1993, 659 s. ISBN 80-85605-45-7. info
  • GRUBER, David. Jak si vychutnat zuřícího šéfa. Ostrava: Gruber-TDP, 1992. ISBN 80-900680-2-2. info
  • Museums 2000 : politics, people, professionals and profit. Edited by Patrick John Boylan. London: Museums Association in conjunction with Routledge, 1992, vii, 203 s. ISBN 0-415-05455-9. info
Metody hodnocení
Přednáška; ústní zkouška - znalost a pochopení přednesené látky, četba vybraného titulu ze zadané literatury, schopnost praktické aplikace teoretických vědomostí na modelových situacích
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2006, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021.