FF:NI03_15 Language of Advertisement - Course Information
NI03_15 Language of Advertisement
Faculty of ArtsSpring 2004
- Extent and Intensity
- 0/2. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Alexandra Andreasová, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Alexandra Andreasová, Ph.D.
Department of German, Scandinavian and Netherland Studies – Faculty of Arts - Timetable
- Thu 18:20–19:55 29
- Prerequisites (in Czech)
- Jedná se o volitelný předmět pro studenty třetího nebo vyšších ročníků. Podmínkou účasti je dostatečná znalost nizozemštiny, aby student rozuměl reklamním textům a byl schopen jejich analýzy.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 8 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Reklama je zvláštní druh komunikace, se kterou se setkáváme víc, než bychom si možná přáli. V tomto semináři se podíváme zblízka na jazyk, kterým k nám promlouvá z tisku, z rádia, z televize a z internetu. Cílem semináře je odhalit hodnoty, na které tyto zdánlivě jednoduché formulace nebo časté slovní hříčky apelují, a analyzovat způsoby, kterými se tak děje. U toho samozřejmě nemůžeme opomenout souvislost jazyka s obrazem: je obraz ilustrací jazykového sdělení nebo je jazyk pouhým průvodcem toho, co nám sděluje obraz? Podíváme se také na texty, které na první pohled nevypadají jako reklama, avšak přesto se v nich skrývá. Na hodinách budeme pracovat téměř výlučně s nizozemskými texty, ale studenti budou po celou dobu nabádáni všímat si rozdílů nebo podobností s reklamou českou. Na závěr semináře studenti sami navrhnou malou reklamní kampaň.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod, druhy reklamy, diskuse na základě dotazníku. 2. Obraz: humor v reklamě, vytváření atmosféry v reklamě, apelování na hodnoty, kulturní rozdíly v reklamě. 3. Jazyk: reklamní slogan a obraz, průvodný text, tzv. informativní texty. 4. Reklama v rádiu. 5. Reklama v televizi. 6. Reklama na internetu.
- Literature
- Tiggeler E./Vuijk M., Nu nog smeuďger! Reclametaal en ander trendy taalgebruik.
- Fauconnier G./V.d. Meiden A., Reclame. Een andere kijk op een merkwaardig maatschappelijk fenomeen.
- KUITENBROUWER, Jan. Neo-turbo :van yuppie-speak tot crypto-mumble. Amsterdam: Prometheus, 1993, 168 s. ISBN 90-5333-066-6. info
- Assessment methods (in Czech)
- Od studentů se vyžaduje pravidelná a aktivní účast na hodinách a příprava na hodiny. Na konci semináře studenti v malých skupinkách vypracují vlastní návrh reklamní kampaně. Kromě toho každý student vypracuje krátkou esej v nizozemštině na jedno z probíraných témat.
- Language of instruction
- Dutch
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2004/NI03_15