NI03_190 Writing Competence in Dutch Language

Faculty of Arts
Autumn 2005
Extent and Intensity
0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Alexandra Andreasová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Alexandra Andreasová, Ph.D.
Department of German, Scandinavian and Netherland Studies – Faculty of Arts
Contact Person: PhDr. Zdeněk Mareček, Ph.D.
Timetable
Thu 10:00–11:35 A46
Prerequisites (in Czech)
Jedná se o volitelný předmět doporučený zejména studentům 3. ročníku studia.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Co znamená psát v cizím jazyku? Proč je to mnohem těžší než psát ve své mateřštině? Je to opravdu jen otázka slovní zásoby a gramatiky, nebo je v tom ještě něco víc? Toto jsou otázky, kterými se na semináři budeme zabývat. Odpověď na ně budeme hledat psaním konkrétních textů, přičemž budeme postupovat od roviny obsahové k rovině výrazové: budeme se ptát, jaky vyjádřit myšlenku v nizozemštině tak, aby její informační i emotivní hodnota zodpovídala našim představám. Značná pozornost bude také věnována častým chybám, kterých se studenti při formulování v nizozemštině dopouští. Studenti obdrží různé didaktické tipy, které mají zvýšit jejich autonomii v práci s vlastními texty.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod: psát v mateřštině versus psát v cizím jazyku. Dotazník. 2. Krátký vzkaz. Vyjádření praktických instrukcí. 3. Neformální dopis: vyjádření žádosti, prosby, důvěrně známé osobě. 4. Neformální dopis: negativní odpověď na žádost, prosbu. 5. Neformální dopis: téma umrtí, vyjádření soustrasti důvěrně známé osobě a vyjádření soustrasti ve formálním styku. 6. Formální korespodence: žádost o místo stážisty. 7. Formulování názoru: krátká úvaha. 8. Formulování názoru: kritika uměleckého díla (knihy, filmu, divadelního představení) nebo aktuální události. 9. Shrnutí dlouhého textu. 10. Tvůrčí psaní: dojmy ze zimního parku.
Literature
  • Lalleman, Josine. De ene pen is de andere niet: Schrijfvaardigheidsonderwijs Nederlands aan gevorderde anderstaligen. IN: Neerlandica extra muros XXXVI, 1998.
  • Creyghton, Job. Effectief en Creatief Schrijven. 3de herziene en bijgewerkte druk. Voorburg: Kemper Conseil Publishing, 2002.
  • Braet, Antoine. Schrijfvaardigheid Nederlands. Bussum: Uitgeverij Coutinho, 1995.
  • JANSSEN, Daniël. Zakelijke communicatie. 3de, geheel herziene druk. Groningen: Wolters-Noordhoff, 1996, 451 s. ISBN 90-01-43187-9. info
Assessment methods (in Czech)
Studenti jsou hodnoceni na základě aktivní a pravidelné účasti na hodinách a na základě splnění všech zadaných úkolů.
Language of instruction
Dutch
Further Comments
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught once in two years.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2005/NI03_190