NJI_05 Sprachübungen und Landeskunde I/2

Filozofická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: PZk.
Vyučující
Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D. (cvičící)
Mag. phil. Christina Fasching (cvičící)
Mag. phil. Christa Gasz (cvičící)
Agnes Goldhahn, M.A., Ph.D. (cvičící)
PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D. (cvičící)
Cornelia Herrmann (cvičící)
PhDr. Roman Kopřiva, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc. (cvičící)
doc. Mgr. Sylvie Stanovská, Dr. (cvičící)
doc. Mgr. Aleš Urválek, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJI_05/01: Po 19:10–20:45 G24, S. Stanovská
NJI_05/02: Po 9:10–10:45 G32, J. Malá
NJI_05/03: St 10:50–12:25 G11, A. Halasová
NJI_05/04: St 9:10–10:45 128A, S. Stanovská
NJI_05/05: Pá 7:30–9:05 K21, C. Herrmann
NJI_05/06: Čt 7:30–9:05 K23, Ch. Fasching
NJI_05/07: Pá 9:10–10:45 G31, A. Goldhahn
NJI_05/08: Pá 10:50–12:25 G11, A. Goldhahn
Předpoklady
NJI_01 Sprachübungen und Realien I/1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Das Konzept der sprachpraktischen Übungen basiert auf drei Säulen:
1. gleichmäßiges Training der vier Sprachfertigkeiten Sprechen, Hören, Lesen und Schreiben
2. Landeskundliche Themenkreise
3. Einführung und Training methodischen Fertigkeiten (Präsentationstechniken, Referate, Schreibtechniken u. ä.)
Die vorausgesetzte Stufe der Sprachkompetenz nach GER nach dem erfolgreichen Abschluss des Kurses: B2
Osnova
  • Thematische Schwerpunkte:
  • Moderne Berufe, Berufsbilder, Arbeitslosigkeit
  • Klima, Ökologie, Naturkatastrophen, alternative Lebensweise
  • Folgen der Wiedervereinigung Deutschlands
  • Jugend- und Frauenproblematik Grammatische Schwerpunkte:
  • Substantivdeklination, geographische Namen
  • Adjektivdeklination, Komparation
  • Präpositionen; Infinitivkonstruktionen; Futur II
  • Nebensätze: Konzessivsätze, Wunschssätze, damit vs. daß-Sätze
Literatura
  • HELBIG, Gerhard a Joachim BUSCHA. Deutsche Grammatik :ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Berlin: Langenscheidt, 2001, 654 s. ISBN 3-468-49493-9. info
  • HELBIG, Gerhard a Joachim BUSCHA. Übungsgrammatik Deutsch. Berlin: Langenscheidt, 2000, 379 s. ISBN 3468494947. info
Výukové metody
Wöchentliche Seminarsitzungen mit hohem Übungsantei. Deshalb ist regelmäßige Teilnahme wichtig (= Präsenzpflicht). Hausaufgaben. Vokabel- und Grammatiktests während des Semesters.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen postupovou zkouškou, která se skládá ze tří částí. U lektorů se píše text (Erörterung). U českých vyučujících studenti píší gramatický test z probraných gramatických témat. Jestliže student úspěšně napíše obě části, může přistoupit k ústní zkoušce u obou vyučujících. Náplní ústní zkoušky je konverzace k probraným tématům.
Vyučovací jazyk
Němčina
Navazující předměty
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Písemná zkouška: reprodukce a gramatický test; ústní komisionelní
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.