NLIII_07 Jazyková cvičení III/2

Filozofická fakulta
jaro 2023
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Sofie Rose-Anne W. Royeaerd, M.A. (přednášející)
Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Sofie Rose-Anne W. Royeaerd, M.A.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Seminář navazuje na jazyková cvičení v podzimním semestru. Cílem semináře je získat jazykové dovednosti na úrovni mezinárodného certifikátu (Certificaat Nederlands als Vreemde Taal) "Profiel Taalvaardigheid Hoger Onderwijs'. Studenti jsou však také obeznámeni s autentickým poslechovým materiálem a videomateriálem. Předpokládaná úroveň jazykových dovedností studenta po úspěšném absolvování předmětu podle evropského referenčního rámce pro jazyky: B2.
Výstupy z učení
Studenti v kurzu dosáhnou úrovně B2 ERR na všech úrovních praktického jazyka.
Osnova
  • Pověra a astrologie
  • Fauna en flora
  • Jídlo a nápoje
  • Zdraví a závislost
  • Technika a technologie
  • Děti a vztahy
  • Výslovnost
Literatura
    povinná literatura
  • Berna de Boer Ronald Ohlsen: Nedederlands op niveau. Utrecht: Uitgeverij Coutinho, 2015
    doporučená literatura
  • Fontein, A. M., Dumon Tak, M.A., Help! Een cursus Nederlands voor anderstaligen, deel 3: Zal ik u even helpen?. Utrecht, NCB, 2002, ISBN 90 5517 075 5
  • BERGH, Heleen van den a Bram POLDERVARRT. Wat je zegt! :een cursus spreekvaardigheid voor anderstalingen. Groningen: Wolters-Noordhoff, 1994, 100 s. ISBN 90-01-71442-0. info
  • FONTEIN, A. M. a A. PESCHER-TER MEER. Nederlandse grammatica voor anderstaligen. Utrecht: Nederlands Centrum Buitenlanders, 1993, 287 s. : i. ISBN 90-5517-143-3. info
  • KLEIJN, P. de. Alexander :leerboek ter uitbreiding van de Nederlandse woordenschat van anderstaligen. 1. druk. Den Haag: De Kleijn, 1986, 531 s. ISBN 90-71737-01-2. info
Výukové metody
Intenzivní seminář: psaní, čtení, poslech, prezentace, konverzace, poslech a jazyková cvičení
Intensieve studentgerichte werkcolleges: schrijven, lezen, conversatie, presentaties, prosodie, luisteren en taaloefeningen.
Metody hodnocení
Studenti musí uspět u testů, které se píší během semestru. Odevzdají také veškeré úkoly včas, budou mít prezentaci v hodině
Aanwezigheid en actieve medewerking is vereist. De student bereidt wekelijkse huiswerkopdrachten voor. Er staan twee tussentijdse toetsen op het programma. Als de student daarvoor slaagt, en aan de andere eisen voldoet, kan hij/zij deelnemen aan het examen dat uit een mondelinge en schriftelijke component bestaat.
Vyučovací jazyk
Nizozemština
Další komentáře
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2024.