FF:PAN120 Seminář k diplomové práci I - Informace o předmětu
PAN120 Seminář k magisterské diplomové práci I
Filozofická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/2. 15 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (přednášející)
prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr. (přednášející)
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každou sudou středu 17:30–19:05 K32
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Andragogika (program FF, N-PD)
- Cíle předmětu
- Kurz vede studenty k vypracování a analýze projektů diplomových prací. V rámci procesu vzniku práce se jednotlivé projekty dále diskutují ve vzájemné spolupráci studentů a vedoucích diplomových prací.
- Osnova
- Cílem diplomového semináře je pomoci studentům dokončit diplomovou práci a připravit se na její úspěšnou obhajobu. Předmět je organizován individuálně, postup při zpracovávání diplomové práce a účast na konzultacích jsou klasifikovány v daném semestru stupněm započteno či nezapočteno. Součástí kurzu jsou semináře, které nabízí prostor pro sdílení zkušeností a konzultaci rozpracovanosti projektu v rámci skupinových diskusí a přednášek na konkrétní témata, podstatným inovačním prvkem je spoluráce s experty a sdílení zkušeností, řízená diskuse mezi studenty. Přehled povinných seminářů: 4.3.2013 Zpracování diplomového projektu krok za krokem I.(Mgr. Kamanová, Mgr. Pevná, Mgr. Chaloupková), 25.3.2013 Zpracování diplomového projektu krok za krokem II.( Mgr. Kamanová). 18.3.2013 Zpracování dat při psaní DP - bezpečnost při práci s elektronickými zdroji, ukládání dat, zálohování. (Mgr. Šimáně)
- Literatura
- GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva - Vendula Hlavatá. Druhé, rozšířené česk. Brno: Paido, 2010, 261 stran. ISBN 9788073151850. info
- CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada, 2007, 265 stran. ISBN 9788024713694. info
- MORGAN, David L. Ohniskové skupiny jako metoda kvalitativního výzkumu. Vyd. 1. Brno: Psychologický ústav Akademie věd, 2001, 99 s. ISBN 80-85834-77-4. info
- ČMEJRKOVÁ, Světla, František DANEŠ a Jindra SVĚTLÁ. Jak napsat odborný text. Vydání první. Praha: Leda, 1999, 255 stran. ISBN 8085927691. info
- CHRÁSKA, Miroslav. Základy výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998, 257 s. ISBN 8070677988. info
- KERLINGER, Fred N. Základy výzkumu chování : pedagogický a psychologický výzkum. Vyd. 1. Praha: Academia, 1972, 705 s. info
- Výukové metody
- diskuse nad textem (konzultace s vedoucím práce), aktivní účast na seminářích
- Metody hodnocení
- Vedoucí práce uděluje kredity na základě stupně rozpracovanosti diplomové práce a na základě průběhu konzultací se studentem.
- Informace učitele
- V rámci semináře budou realizována 3 dílčí setkání. Více informací na začátku semináře. Povinnou součástí semináře jsou pravidelné konzultace s vedoucím diplomové práce. Předmět je realizován v rámci projektu č. CZ.1.07/2.2.00/15.0195 Inovace a modernizace přípravy studentů pro komplexní uplatnění ve vzdělávání dospělých. Projekt je spolufinancován ESF a MŠMT ČR.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Informace k inovaci předmětu
- Předmět byl inovován v rámci projektu „Filozofická fakulta jako pracoviště excelentního vzdělávání: Komplexní inovace studijních oborů a programů na FF MU s ohledem na požadavky znalostní ekonomiky (FIFA) – reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0228, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2014/PAN120