PAN131 Contemporary Educational Problems in Research

Filozofická fakulta
podzim 2016
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Dana Knotová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (přednášející)
prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr. (přednášející)
doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D. (přednášející)
prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Roman Švaříček, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Veronika Žďárková (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Rozvrh
každý lichý čtvrtek 15:50–17:25 K33
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je prezentace realizovaných výzkumných záměrů, diskuse k průběhu výzkumů, prezentace krok za krokem od nápadu po publikování výsledků výzkumu. Student by měl získat přehled o výzkumných aktivitách Ústavu pedagogických věd, měl by dokázat sestavit výzkumný záměr a orientovat se v aktuálních trendech pedagogického výzkumu.
Osnova
  • Hlavní témata: Decoding working places as learning spaces. Power and Communication in the Classroom. Space in Classroom Communication. Research in Adult Education. Intergenerational Learning in the Family and Family Context.
Literatura
  • MAKOVSKÁ, Zuzana a Roman ŠVAŘÍČEK. Influence of teachers’ beliefs on communication with pupils. Online. 2011, [citováno 2024-04-24] URL info
  • RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ a Kateřina PEVNÁ. Intergenerational Learning in the Family and Family Context. Online. In Konference ECER. 2011, [citováno 2024-04-24] info
  • RABUŠICOVÁ, Milada a Pavla OPLATKOVÁ. Functional Literacy in People's Lives. Online. Journal of pedagogy / Pedagogický časopis. Trnava: Faculty of Education, Trnava University, 2010, roč. 2010, č. 2, s. 29-51. ISSN 1338-1563. [citováno 2024-04-24] info
  • RABUŠICOVÁ, Milada. Changes in Educational Values in Center and East European Countries during the Last Twenty Years. Online. In Comparative Conference Educational Change in the Global Context. 2010, [citováno 2024-04-24] info
  • RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ a Kateřina PEVNÁ. Intergenerational Learning in the Family through the Eyes of Children, Parents and Grandparents. Online. In ECER. 2010, [citováno 2024-04-24] info
  • POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ a Petr NOVOTNÝ. Adult Actors´ Strive for Democracy in Czech Schools. Online. 2006, [citováno 2024-04-24] info
Výukové metody
přednášky, prezentace, diskuse
Metody hodnocení
zápočet, 80% účast na semináři v průběhu semestru je podmínkou udělení zápočtu
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011, jaro 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, podzim 2019.