PB22PA30 Úvod do pedagogického výzkumu

Filozofická fakulta
podzim 2007
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Rozvrh
Po 13:20–14:55 B11
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60
Cíle předmětu
Kurz představuje vstup do problematiky pedagogického výzkumu. Umožňuje porozumět procesu empirického vědeckého přístupu k realitě. Ukazuje rozdíl mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem a poskytuje základní porozumění přednostem a slabinám různých metodologických postupů ve výzkum, jejich validitě a reliabilitě.
Osnova
  • 1. Pedagogika jako sociální věda 2. Současné trendy v pedagogickém výzkumu ve světě a v ČR 3. Model empirické vědy 4. Fáze empirického výzkumu 5. Hypotézy, verifikace a falzifikace 6. Operacionalizace 7. Měření, validita, reliabilita 8. Experiment v pedagogickém výzkumu 9. Obecný postup testování hypotéz (užití testů a koeficientů) 10. Zobecnění závěrů a výzkumná zpráva 11. Přehled metod a technik pedagogického výzkumu, přednosti a slabiny vybraných metod a technik 12. Longitudinální výzkum 13. Kvalitativní výzkum 14. Akční výzkum 15. Teoretické metody výzkumu
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.