FF:PBM121 Pro-inclusive approaches - Course Information
PBM121 Pro-inclusive approaches in school practice
Faculty of ArtsAutumn 2024
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Jana Navrátilová, DiS., Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Dana Knotová, Ph.D.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Kateřina Zelená
Supplier department: Department of Educational Sciences – Faculty of Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Social pedagogy and counselling (programme FF, N-SOPP_) (2)
- Course objectives
- Kurz nabízí fundovaný vhled do problematiky inkluzivního vzdělávání v současném vzdělávacím systému ČR včetně srovnání toho, jak se s problematikou diverzity vyrovnávají v zahraniční. Komparací inkluzivních trendů v jiných vzdělávacích systémech bude ukázáno, že k řešení identických problémů jsou použity odlišné postupy. Ambicí kurzu je poskytnout studentům orientaci v principech inkluzivního vzdělávání na úrovni politiky i praxe. Současně je cílem ukázat studentům, jak je možné pracovat se žáky s rozmanitými vzdělávacími potřebami. V předmětu bude propojována teorie s praxí s cílem vybavit studenty znalostmi, ale také dovednostmi při práci s heterogenní třídou/skupinou. Na konci kurzu studenti dokážou vysvětlit základní principy inkluzivního vzdělávání, mají přehled o legislativních opatřeních a strategiích pro rozvoj inkluze. Dokážou reflektovat vlastní postoj k diverzitě a zhodnotit jeho vliv pro pedagogickou praxi. Umí uplatnit teoretická východiska při tvorbě výukových strategií u žáků s rozmanitými vzdělávacími potřebami.
- Learning outcomes
- Po absolvování kurzu budou studenti schopni:
- znát teoretický koncept inkluzivního vzdělávání, jeho principy a hodnoty;
- znát legislativní opatření a strategie pro rozvoj inkluze;
- využít prvky vybraných metod a forem práce v heterogenním kolektivu. - Syllabus
- 1. Vzdělanostní nerovnosti a vzdělávací politika v ČR
- 2. Inkluzivní vzdělávání
- 3. Práce s heterogenní skupinou ve škole a při mimoškolních aktivitách
- 4. Podpůrné mechanismy při práci se třídou i jednotlivými žáky
- Teaching methods
- přednáška, skupinové diskuze, aktivizující metody, samostatná četba zadaných textů (dle e-learningové opory)
- Assessment methods (in Czech)
- Předmět je zakončen zápočtem. Nutná je splněná docházka a aktivní účast, dále splnění písemných úkolů.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2024, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2024/PBM121