PBSNPB39 Reflection on Learning

Faculty of Arts
Autumn 2016
Extent and Intensity
0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Ivana Klusáková
Supplier department: Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Timetable
each odd Monday 14:10–17:25 L35
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 25 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/25, only registered: 0/25
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Th aim of the course is to support the abilities of students deal with the group reflection. Students will get the experience in both roles - as a member of reflecting group and the facilitator, too.
Syllabus
  • -- theory of experiential learning - tranining in group
Literature
  • SLAVÍK, Jan, Michal NEDĚLKA, Josef VALENTA, Ondřej HNÍK, Karla BRÜCKNEROVÁ and Kateřina DYTRTOVÁ. Didaktiky expresivních oborů : tvorba a její reflexe ve výchově a vzdělávání (Didactics of expressive disciplines : creative process and its reflection in education). In Stuchlíková, Iva; Janík, Tomáš, et al. Oborové didaktiky: Vývoj - stav - perspektivy. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita. p. 361-422. Syntézy výzkumu vzdělávání ; svazek 2. ISBN 978-80-210-7769-0. 2015. Oborové didaktiky info
  • NEHYBA, Jan, Jan KOLÁŘ, Michal DUBEC, Vladimír SMÉKAL, Karla BRÜCKNEROVÁ, Ludmila MUCHOVÁ, Dana MOREE, Jan VANĚK, Petr SVOJANOVSKÝ, Kateřina LOJDOVÁ and Jiří MAREŠ. Reflexe mezi lavicemi a katedrou (Teacher-student reflection in the classroom). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 117 pp. ISBN 978-80-210-6703-5. 2014. info
  • NEHYBA, Jan, Bohumíra LAZAROVÁ, David A. KOLB, Fred A. J. KORTHAGEN, David BOUD, Peter JARVIS, Jennifer A. MOON, Jan KOLÁŘ, Saša DOBROVOLNÁ, Jakub ŠVEC and Josef VALENTA. Reflexe v procesu učení. Desetkrát stejně a přece jinak... (Reflection in The Process of Learning. Ten Times Equally Yet Differently...). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 120 pp. ISBN 978-80-210-6489-8. 2014. info
  • MOON, Jennifer Ann, Michal DIVIŠ, Jan KOLÁŘ, Vít DOČEKAL, Josef VALENTA, Hana KASÍKOVÁ, Hana HORKÁ, Veronika RODRIGUEZOVÁ, Karla BRÜCKNEROVÁ and Michal DUBEC. Krajinou zkušenostně reflektivního učení (Landscape of Experiential and Reflective Learning). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 118 pp. ISBN 978-80-210-6296-2. 2013. info
  • KOLÁŘ, Jan. Práce s reflexí u lektorů osobnostně sociálního rozvoje (Work with the reflection in lecturers of personal and social development). Brno: Masarykova univerzita. 260 pp. ISBN 978-80-210-6297-9. 2013. info
  • K sobě, k druhým, k profesi : teorie, programy a metody osobnostního a sociálního rozvoje pedagogických pracovníků. Edited by Jan Kolář - Bohumíra Lazarová. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 133 s. ISBN 9788021045958. 2008. info
Teaching methods
training
Assessment methods
group aktivity, group task
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.
Teacher's information
http://www.acor.cz
The course is also listed under the following terms Autumn 2007, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2016/PBSNPB39