PBSNPB4 Personally social education

Faculty of Arts
Autumn 2005
Extent and Intensity
0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Ivana Klusáková
Prerequisites (in Czech)
Obecná ochota účastnit se aktivně her a dalších aktivit v zájmu prožitku a následné reflexe. Dále je nezbytně nutné dostavit se na první hodinu a být zde připraven hovořit o svých očekáváních od tohoto kurzu.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
Course objectives
The course Personal and Social Development leads students to self-reflection and self-understanding, develops communicative skills and provokes creativity and cooperative skills. Based on reflection of the work during seminar shows the possibilities to use techniques of personal and social development in the work with pupils-clients.
Syllabus
  • Východiska osobnostně sociální výchovy. Cíle a metody OSV, hra. Témata OSV. Osobnost, vztahy a skupina v OSV. Reflexe jako nástroj OSV. Struktura lekce OSV. Učitel v roli lektora OSV, úloha lektora, zásady práce lektora. Prezentace lekcí OSV.
Literature
  • VALENTA, Josef. Učit se být : témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom & Aisis, 2000, 95 s. ISBN 80-86106-08-X. info
  • HERMOCHOVÁ, Soňa. Hry pro život :sociálně psychologické hry pro děti a mládež. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 174 s. ISBN 80-85282-79-8. info
  • BELZ, Horst and Marco SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení :východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 375 s. ISBN 80-7178-479-6. info
  • Ředitelská kuchařka ..., aneb, Jak udělat vaši školu přitažlivější pro děti a jejich rodiče. Edited by Tomáš Feřtek. Kladno: Občanské sdružení AISIS, 2002, 125 stran. ISBN 8023886002. info
  • CLEGG, Brian and Paul BIRCH. Teamwork : 70 her a cvičení : [budování týmu a zvedání jeho výkonu]. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2002, x, 104. ISBN 8072266705. info
  • JAROŠOVÁ, Eva. Trénink sociálních a manažerských dovedností :metodický průvodce. Praha: Management Press, 2001, 221 s. ISBN 80-7261-048-1. info
  • BAY, Rolf H. Účinné vedení týmů. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 152 s. ISBN 8024790688. info
  • VALIŠOVÁ, Alena. Autorita jako pedagogický problém. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1998, 135 s. ISBN 8071846244. info
  • BAKALÁŘ, Eduard. Nové psychohry :společenské hry pro všestranný rozvoj osobnosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 223 s. ISBN 80-7178-235-1. info
  • KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 147 s. ISBN 80-7178-167-3. info
  • SILBERMAN, Mel and Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
  • Připravit, pozor, učíme se! :jak vzbudit zájem žáků o učení. Edited by Kathy Patersonová, Translated by Jiří Foltýn. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 103 s. ISBN 80-7178-102-9. info
  • HERMOCHOVÁ, Soňa. Hry pro život :sociálně psychologické hry pro děti a mládež. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 146 s. ISBN 80-85282-80-1. info
  • HERMOCHOVÁ, Soňa. Metody aplikované sociální psychologie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1989, 160 s. URL info
  • BAKALÁŘ, Eduard. I dospělí si mohou hrát. Vydání 1. Praha: Pressfoto, 1976, 194 stran. URL info
Assessment methods (in Czech)
1 hodina přednáška + 1 seminář. Předmět je ukončen zápočtem.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2004, Autumn 2006, Autumn 2007, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2005, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2005/PBSNPB4