PG51B98 School counselling

Faculty of Arts
Spring 2005
Extent and Intensity
1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D. (lecturer)
prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (lecturer)
doc. PhDr. Libor Hřebíček, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Ivana Klusáková
Timetable
Wed 11:40–13:15 5
Prerequisites (in Czech)
Kurz navazuje na obsah kurzů Základy poradenství a Základy pedagogického managementu.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 10 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/10, only registered: 0/10, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/10
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Kurz navazuje na kurzy Základy poradenství a Základy pedagogického managementu a je zaměřen na problematiku výchovného, pedagogického a organizačního poradenství, zejména ve vztahu k současné škole. Zahrnuje některé možnosti poradenské práce výchovného poradce ve spolupráci se školním psychologem a speciálním pedagogem (např. řešení vzdělávacích a výchovných obtíží, podporu kariérního růstu, inovace školního kurikula v souvislosti s tvorbou preventivních a individuálních vzdělávacích programů apod.) a naznačuje i potenciál organizačního poradenství pro vzdělávací instituce a jejich rozvoj.
Literature
  • Beratung macht Schule (Orig.) : Jak pomoci školám? : organizační poradenství a rozvoj školy. info
  • NOVOSAD, Libor. Základy speciálního poradenství :struktura a formy poradenské pomoci lidem se zdravotním nebo sociálním znevýhodněním. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 159 s. ISBN 80-7178-197-5. info
  • HŘEBÍČEK, Libor. Školní poradenství jako objekt transformace a prostředek prevence (School Counsseling as an Object of Transformation and a Mean of Prevention). Pedagogická orientace. Brno: Pedagogická společnost, 1997, vol. 1997, No 2, p. 71-80. ISSN 1211-4669. info
  • HŘEBÍČEK, Libor. Školní poradenství ve světle teoretické a empirické analýzy. (School Counselling in the Light of a Theoretical and Empirical Analysis.). In Sborník prací FF BU řada pedagogická. Brno: Brněnská univerzita, 1997, p. 33-49. U 1. ISBN 80-210-1540-3. info
  • HŘEBÍČEK, Libor. Školní poradenství ve světle teoretické a empirické analýzy.Sborník prací FF BU, U-1, řada pedagogická, s. 33-49. (School Counselling in the Light of a Theoretical and Empirical Analysis. Research Proceedings, Faculty of Arts BU, U-1, Pedadagogical Section, pp. 33-49.). In Sborník prací FF BU, U - 1, řada pedagogická. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1996. ISBN 80-210-1540-3. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2006, Autumn 2006, Spring 2007, Autumn 2007, Spring 2008, Autumn 2008, Spring 2009, Autumn 2009, Spring 2010.
  • Enrolment Statistics (Spring 2005, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2005/PG51B98