PG_ZRU10 Dramaturgie programů zkušenostně reflektivního učení

Filozofická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/18/8. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící), Mgr. Klára Záleská, Ph.D. (zástupce)
Garance
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Předpoklady
TYP_STUDIA ( C )&& SEMESTR ( 3 )&& PG_ZRU5 Práce se skupinou
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student na konci kurzu je schopen: pojmenovat  principy a zásady dramaturgie programů zkušenostně reflektivního učení; využívat dramaturgické zásady v rámci tvorby programu; formulovat dramaturgické cíle; vymezovat téma zkušenostně reflektivního kurzu; vybírat a smysluplně komponovat dílčí aktivity programu podle dopředu definovaných cílů, s ohledem na parametry a specifika cílové skupiny a další relevantní kritéria
Osnova
  • Smysl a funkce dramaturgie Teoretická dramaturgie Praktická dramaturgie Dramaturgické uvažování v praxi Dramaturgické uvažování v praxi Tvorba dramaturgické koncepce Prezentace dramaturgické koncepce Tvorba dramaturgické koncepce Prezentace dramaturgické koncepce Praktická dramaturgie na akci zkušenostně reflektivního učení/Teoretická dramaturgie po akci zkušenostně reflektivního učení Příklady akcí zkušenostně reflektivního učení
Literatura
  • BOUD, David, Rosemary KEOGH a David WALKER. Reflection: turning experience into learning. 1st pub. London: Kogan Page, 1985, 170 s. ISBN 0850388643.
  • SVOZILOVÁ, Petra. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5.
  • Budování příběhu, aneb, Demiurgie versus dramaturgie. Edited by David Jan Novotný. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007. 234 s. ISBN 978-80-246-1306.
  • FRANC, Daniel, Daniela ZOUNKOVÁ a Andy MARTIN. Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, vii, 201 s. ISBN 978-80-251-1701-9.
  • Storytelling and dramaexploring narrative episodes in plays. Edited by Hugo Bowles. Philadelphia: John Benjamins Pub. Co., 2010, ix, 216 p. ISBN 9789027288691. info
  • FRANC, Daniel, Daniela SOBKOVÁ ZOUNKOVÁ a Andy MARTIN. Učení zážitkem a hrou : praktická příručka instruktora. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, vii, 201. ISBN 9788025117019. info
  • Reflection : turning experience into learning. Edited by David Boud - Rosemary Keogh - David Walker. London: RoutledgeFalmer, 1985, 170 s. ISBN 0850388643. info
  • HOŘÍNEK, Zdeněk. Úvod do praktické dramaturgie. 1. vyd. Praha: Ústav pro kulturně výchovnou činnost, 1980, 89 s. info
Výukové metody
Přednáška, interaktivní workshop, samostatná práce v týmu, metodické vedení, práce ve skupině.
Metody hodnocení
K ukončení předmětu je nutná docházka a zpracování skupinového projektu a jeho následná prezentace.
Informace učitele
Tento kurz je realizován v rámci udržitelnosti projektu Zkušenostní a reflektivní učení - podpora odborné přípravy studentů (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0202) spolufinancovaného z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2013, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2018/PG_ZRU10