PG_ZRU13 Závěrečný projekt

Filozofická fakulta
jaro 2016
Rozsah
2/18. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jan Kolář, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Klára Záleská, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Kolář, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Předpoklady
TYP_STUDIA(C)&&SEMESTR(4)&& PG_ZRU5 Práce se skupinou
Předmět si smí zapsat jen studenti vzdělávacího modulu: Zkušenostně reflektivní učení, které je podpořeno projektem: Zkušenostně reflektivní učení: - podpora profesní přípravy studentů.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 3 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/3, pouze zareg.: 0/3
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je vypracovat komplexní a inovativní projekt Zkušenostně reflektivního učení pro konkrétní klientelu a organizaci. Tento projekt může být jak reálný, tak i fiktivní (ve smyslu návrhu, který se nemusí uskutečnit). Projekt má obsahovat základní aplikaci principů zkušenostně reflektivního učení pro oblast pomáhajících profesí. Projekt tak může směřovat k podpoře aktivit spojených například s těmito profesemi, jako jsou: sociální pedagogové, sociální pracovníci, terapeuti, lektoři v neformálním vzdělávání a podobně.
Osnova
  • Do 31. 1. 2014 si studenti vyberou konzultanta, u kterého budou psát projekt. Do ELFu pak po domluvě s ním zadají: Jméno a příjmení konzultanta Název projektu Stručná anotace obsahu projektu Cíl a cílovou skupinu Do 20. 4. 2014 (23:59) odevzdají do ELFu plné verze projektu, který již bude schválený konzultantem. Studenti odevzdají elektronickou zpětnou vazbu do 20. 4. 2014 (23:59). Do 22. 4. 2014 (úterý) budou studenti rozřazeni a každý projekt bude mít jednoho studentského oponenta. Rozřazení bude dostupné na webu ACORu. Oponent vypracuje posudek dle kritérií zadání práce (viz struktura a obsah projektu) a pak jej pošle tomu, komu práci oponuje. Ten ji pak vloží ke své odevzdané práci do ELFu. Posudky posílejte do 6.5. (23:59). Rozsah posudku je jedna strana A4. 9. - 11. 5. 2014 prezentace projektu (podrobnosti viz předmět: PG_ZRU14 Závěrečná zkouška). Nedodržení termínů a podmínek znamená nemožnost ukončit předmět. - Doc. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (lazarova@phil.muni.cz), Mgr. Jan Kolář, Ph.D. (jankolar@phil.muni.cz), doc. Dana Knotová, Ph.D. (knotova@phil.muni.cz), Mgr. Jan Nehyba (nehyba@phil.muni.cz), MgA. Jana Haková (jana.hakova@volny.cz), Mgr. Zuzana Hájková (Hajkova.Zuzka@seznam.cz), Mgr. Petr Svojanovský (svojanovsky@acor.cz), Mgr. Kristýna Odvárková (odvarkova@acor.cz), Mgr. Igor Klečka (a.rnost@seznam.cz), Mgr. Petra Rychecká (rychecka@luzanky.cz), Mgr. Michal Diviš (diviik@seznam.cz ), MgA. Martin Hak (martin.hak@seznam.cz). - Nedodržení termínů a podmínek znamená nemožnost ukončit předmět. Více informací zde: http://www.acor.cz/Projekty/ZRU/Studium/Kurzy/Zaverecny-projekt.aspx
Literatura
  • Beyond reflective practice : new approaches to professional lifelong learning. Edited by Helen Bradbury. 1st pub. London: Routledge, 2010, xii, 217. ISBN 9780203873175. info
  • JOHNS, Christopher, Simon LEE, Susan BROOKS, Sally BURNIE, Jill JARVIS a Ruth MORGAN. Becoming a reflective practitioner. Third edition. Chichester, West Sussex: Wiley-Blackwell, 2009, xiv, 344. ISBN 9781405185677. info
  • MOON, Jennifer A. A handbook of reflective and experiential learning : theory and practice. 1st pub. London: Routledge Falmer, 2004, viii, 252. ISBN 9780415335164. info
  • MARTIN, Andy, Daniel FRANC a Daniela SOBKOVÁ ZOUNKOVÁ. Outdoor and experiential learning : an holistic and creative approach to programme design. London: Gower, 2004, xv, 198. ISBN 056608628X. info
  • Developing reflective practice : making sense of social work in a world of change. Edited by Michael Atkinson - Helen Martyn. Bristol, UK: Policy Press, 2000, xxii, 224. ISBN 1861342381. info
  • ECO, Umberto a Ivan SEIDL. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997, 271 s. ISBN 80-7198-173-7. info
  • WALTER, Gordon A. a Stephen E. MARKS. Experiential learning and change : theory design and practice. New York: John Wiley & Sons, 1981, xii, 333. ISBN 0471083550. info
Výukové metody
Formou poskytování pravidelných konzultací, které zajišťují optimální aplikaci zkušenostně reflektivního učení do oblasti pomáhajících profesí.
Metody hodnocení
1) Do 20.4. odevzdají do ELFu plné verze projektu. Ukončení je spojeno s prezentací projektu. Podrobnosti viz předmět: PG_ZRU14 Závěrečná zkouška. 2) Odevzdat elektronickou zpětnou vazbu je nutné do 20.4. Veškeré podrobnosti o ukončení najdete předně na webu www.acor.cz v ELFové podpoře. Nedodržení termínů a podmínek znamená nemožnost ukončit předmět.
Informace učitele
Kriteria pro obsah projektu: Rozsah: • min. 15 A4 Struktura a obsah projektu: Finální podoba projektu je do značné míry na zvážení každého studenta, musí však obsahovat všechny z následujících oblastí: -podrobná analýza potřeb cílové skupiny, -identifikace komplexních cílů (pedagogický, programový, skupinový), -návrh struktury programu (včetně časového provázání), -anotace použitých aktivit či technik (včetně identifikace dílčích cílů, nástinu časového provázání, popisu možných variant užití apod.), -popis přípravy a dramaturgie kurzu (harmonogram přípravy, výběr týmu a jeho kompetence, logistika příprav, zasazení do prostředí apod.), -analýzu průběhu kurzu (práce s účastníky, rizika a jejich předcházení apod.), -cenová kalkulace. Tento kurz je realizován v rámci projektu Zkušenostní a reflektivní učení - podpora odborné přípravy studentů (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0202) spolufinancovaného z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.