PRSJB005 Akademický projekt

Filozofická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/0/2. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Monika Strmisková, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 10:00–11:40 L11
Předpoklady
Zájem o konference a akce pořádané ÚRJL. Aktivní přístup.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Jedná se o specializovaný seminář, který je pojat formou projektové výuky. Cílem je seznámit studenta s možnostmi realizace akademických projektů a jejich veřejné prezentace. Jednotlivé projekty jsou vztaženy ke konkrétním konferencím a kulturním akcím, na jejichž organizaci se ÚRJL podílí, a tematicky se váží k dlouhodobému záměru MU. V tomto semestru jsou na výběr dva okruhy pro volbu individuálních projektů. 1) Titulkování. 2) překladatelská praxe ve společnosti Aspena. Jde o překladatelskou činnost pro překladatelskou společnost Aspena. Práce bude vykonávána z domu, případně v sídle společnosti na adrese Gorkého 15, Brno. Předpokladem pro udělení zápočtu je v tomto případě: překlad cca 3000 slov během semestru jaro 2020, snaha o dosažení dostatečné kvality překladu a příkladná spolupráce s týmem projektových manažerů. Práce bude finančně odměněna. Celkové množství textu bude rozděleno do několika menších překladů, přičemž studenti dostanou na svou práci zpětnou vazbu od zkušených jazykových korektorů a projektových manažerů ze zmíněné společnosti.
Výstupy z učení
Student dokáže připravit akademický projekt, který je schopen náležitě prezentovat.
Osnova
  • 1. Metodologický úvod. Představení jednotlivých projektů. 2. Rozdělení do pracovních skupin a zadání úkolů. 3. Práce na projektu: Individuální a skupinové konzultace I. 4. Práce na projektu: Individuální a skupinové konzultace II. 5. Workshop I. Studentské prezentace rozpracovaných projektů I. 6. Workshop II. Studentské prezentace rozpracovaných projektů II. 7. Workshop III. Studentské prezentace rozpracovaných projektů III. 8. Dokončování projektu: Individuální a skupinové konzultace I. 9. Dokončování projektu: Individuální a skupinové konzultace II. 10. Studentské prezentace hotových projektů I. Diskuze. 11. Studentské prezentace hotových projektů II. Diskuze. 12. Závěrečná evaluace.
Literatura
  • LAMPROPOULOU, Sofia. Direct speech, self-presentation and communities of practice. Pbk. ed. 1st pub. London: Bloomsbury, 2013, xiv, 208. ISBN 9781472534781. info
  • A student's guide to presentationsmaking your presentation count. Edited by Barbara Chivers - Michael Shoolbred. Los Angeles: SAGE Publications, 2007, x, 166 p. ISBN 9780761943693. info
  • EEMEREN, F. H. van, R. GROOTENDORST a A. F. SNOECK HENKEMANS. Argumentation : analysis, evaluation, presentation. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, 2002, xiv, 195. ISBN 0805839526. info
Výukové metody
1. Prezenční výuka: semináře a workshopy. 2. Individuální a skupinové konzultace. Je vyžadována důkladná a pravidelná domácí příprava a včasné odevzdávání zadaných úkolů.
Metody hodnocení
Závěrečný projekt a jeho prezentace.
Informace učitele
Letos jsou na výběr ze dvou okruhů. 1) CAT - překlad: ve spolupráci s Překladatelskou Agenturou Aspena. 2) Titulkování: ve spolupráci s Českým centrem v Madridu a festivalem Ibérica
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.