PSD_DS4 Doktorský seminář IV

Filozofická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 13. 3. 9:10–12:25 B2.22, 14:10–15:45 C41, Pá 20. 3. 9:10–12:25 B2.22, 14:10–15:45 C41, Pá 17. 4. 9:10–12:25 B2.22, 14:10–15:45 C41, Pá 24. 4. 9:10–12:25 B2.22, 14:10–15:45 C41
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
Osnova
  • Obsah seminářů: Statistika (základní metody): t-test korelace lineární regresní analýza analýza rozptylu jednofaktoriální vícefaktoriální pro opakovaná měření neparametrické testy analýza kategoriálních dat - kontingenční tabulky a Pearsonův chí-kvadrát
Literatura
  • Goodwin, C.J. (2010). Research in Psychology: Methods and Design (6th edition). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
  • Field, A. (2009). Discovering Statistics using SPSS (3rd edition). London: Sage.
  • Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS .
Výukové metody
Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
Metody hodnocení
Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% účast studenta na semináři a zpracování definitivní verze výzkumného designu disertační práce (termín odevzdání: do 15. dne v měsíci následujícím po zápisu předmětu) v rozsahu 3 normostrany a vypracování 3 posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnujících kritické zhodnocení výzkumného designu a zpracování výsledků jejich výzkumné studie, v rozsahu 3 normostrany. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti úspěšně absolvovat testy znalostí z metodologie a základních statistických metod a aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu i diskusí projektů kolegů.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.