REBc28 Četba novořeckých textů

Filozofická fakulta
jaro 2023

Předmět se v období jaro 2023 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Simone Sumelidu (přednášející)
Garance
Mgr. Nicole Votavová Sumelidisová, Ph.D.
Ústav klasických studií – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Erlebachová
Dodavatelské pracoviště: Ústav klasických studií – Filozofická fakulta
Předpoklady
REBc05 Novořecká mluvnice III
Ideální podmínkou je zvládnutí základní novořecké gramatiky zhruba na výstupní úrovni kurzu Novořecká mluvnice III (REBc05).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem semináře je podat úvod do četby řeckých textů různých funkčních stylů, procvičit kritické čtení a práci s výkladovými i dvoujazyčnými slovníky. Četba a překládání budou doplněny praktickými cvičeními zaměřenými na kratší publicistické, literární a odborné texty.
Výstupy z učení
Po skončení kurzu budou studenti schopni:
- orientovat se v novořeckých textech různých funkčních stylů
- charakterizovat specifika jednotlivých funkčních stylů
- pracovat s různými typy slovníků
Osnova
  • Prostěsdělovací styl (zprávy, oznámení, pozvánky, plakáty, nápisy na zdech, vtipy,...).
  • Publicistika (aktuální témata z řeckého tisku).
  • Komiksy.
  • Pohádky a literatura pro děti.
  • Upravené beletrictické texty.
  • Esej.
  • Encyklopedická hesla.
  • Kratší odborné texty.
Literatura
  • Texts and exercises are provided by the tutor, texts for reading are chosen by students individually after a consultation with the tutor.
  • Texty a cvičení poskytuje vyučující, texty k vlastní četbě si vybírají studenti individuálně po případné konzultaci s vyučující.
Výukové metody
Seminář. Během semestru je vyžadována domácí práce.
Metody hodnocení
Předpoklady přistoupení k zápočtu: min. 70 % docházka, aktivní účast na hodinách.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2021, jaro 2022.