RJ_07 Belorussian for Slavists I

Faculty of Arts
Spring 2007
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Katerina Kedron, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Department of Slavonic Studies – Faculty of Arts
Contact Person: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Timetable
Wed 15:00–16:35 zruseno D31
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 90 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Kurz je zaměřen na osvojení základů běloruského jazyka v jeho písemné a ústní podobě. Studenti se seznámí se základními jevy gramatiky (skloňování substantiv a zájmen, časování sloves), proberou některá konverzační témata a získají povědomí o běloruských reáliích.
Syllabus (in Czech)
  • Substantiva - mužský, střední a ženský rod v nominativu. Skloňování substantiv mužského rodu. Zájmena - osobní a přivlastňovací zájmena a jejich skloňování. Sloveso - minulý a budoucí čas. Časování vybraných sloves. Základní číslovky 1 - 20. Konverzační fráze ve společenském styku (seznámení, pozdravy, přání, poděkování).
Assessment methods (in Czech)
Výuka probíhá formou povinných seminářů. Povolené jsou 2 neomluvené absence. Pro udělení zápočtu se vyžaduje aktivní účast na seminářích a absolvování závěrečného testu.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2005, Spring 2006, Autumn 2006, Autumn 2007, Autumn 2008, Autumn 2013.
  • Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2007/RJ_07