SJ0B624X Současné španělské spisovatelky

Filozofická fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
SJI1A007X Jazykový seminář II
Se supone que los estudiantes hayan aprobado el examen de historia española.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
El curso pretende ofrecer un acercamiento a la narrativa de las escritoras españolas que comienzan a publicar sus obras a partir de la mitad del siglo XX. Se prestará atención no solamente a la obra de las escritoras correspondientes, sino además al contexto histórico y cultural tratado en las novelas respectivas, así como a las posibles diferencias en la interpretación de los temas tratados.
Náplní kurzu je pojednání a přiblížení předních španělských spisovatelek 20. století.
Osnova
  • 1. Introducción al tema: textos de Francisco Umbral, Dulce Chacón, "La palabra, aquella osadía". 2. a) Los años 40. b) ANA MARÍA MATUTE, Los Abel 3. a) Los años 50. b) CARMEN MARTÍN GAITE, Entre visillos 4. a) Los años 60 y los 70. b) CLARA JANÉS, Los caballos del sueño 5. a) Los años 80. b) ADELAIDA GARCÍA MORALES, El sur. Bene. 6. a) Los años 90. b) CARMEN RICO-GODOY, Cómo ser una mujer y no morir en el intento. 7. a) Los años 90. La Generación X. b) LUCÍA ETXEBARRÍA, Amor, curiosidad, prozac y dudas. 8. a) Los años 90. Otras tendencias. b) CLARA TAHOCES, Diario de una bruja 9. a) Los años 90. Otras tendencias. b) CUCA CANALS, Llora, Alegría 10. a) Los años 90. Otras tendencias. b) FLAVIA COMPANY, Dame placer 11. a) Época contemporánea. b) ESPIDO FREIRE, Melocotones helados.
  • Náplní jednotlivých tématických okruhů jsou díla význačných španělských spisovatelek daného období.
Literatura
  • Díez Borque, José Mario, Comentario de textos literariors,Ed. Playor, Madrid, 1983
  • ALCHAZIDU, Athena, Yolanda PÉREZ SINUSÍA a Paula GÓMEZ GONZÁLEZ. Esbozo de la historia de la literatura espaňola. AP BRNO. Brno: Anton Pasienka, 2004, 284 s. AP Brno. ISBN 80-902652-3-5. info
Výukové metody
Přednáška : popis literárního pole, výklad a definice základních pojmů a jejich exemplifikace na konkrétních textech od různých autorů. Seminář: Aplikace nabytých teoretických znalostí na autentických textech. Formou komentářů student prokazuje schopnost samostatně propojit své teoretické znalosti při práci s konkrétním textem. Studenti si rovněž připraví téma dle vlastní volby z nabízeného seznamu, které pak budou prezentovat v hodině.
Metody hodnocení
Para aprobar será necesario: a) leer los libros escogidos b) elegir uno de los temas tratados (una autora y su obra) y elaborar un trabajo por escrito (dos hojas de formato A4 escritas a máquina) y entregarlo en el buzón de entregas (odevzdávárna).
Pro úspěšné absolvování předmětu je nutné se průběžně připravovat na hodinu a napsat písemnou práci na vybrané téma.
Vyučovací jazyk
Španělština
Informace učitele
De los alumnos se espera un mínimo interés en la literatura. Se agradecerá cualquier iniciativa por parte de los alumnos, para que el curso cumpla con los objetivos aportando no solamente información de carácter factográfico, sino además todo tipo de elementos que puedan profundizar el interés por la literatura española.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2010.