SJ0B725X Téma občanské války ve španělské literatuře

Filozofická fakulta
podzim 2014
Rozsah
e-learning. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Předpoklady
SJI1A007X Jazykový seminář II
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
E-learningový kurz bez prezenční výuky. El curso pretende ofrecer un acercamiento al tema de la Guerra Civil que sigue apareciendo sobre todo en la narrativa espaňola con una gran frecuencia incluso hoy en día. Se enfocarán obras publicadas en distintos períodos del siglo XX, y también algunas del comienzo del siglo XXI. En las clases se prestará atención no solamente a las obras preseleccionadas desde el punto de vista literario, sino además nos dedicaremos al contexto histórico y cultural concreto en el cual sus autores las han creado. Además se comentarán las posibles diferencias en la interpretación de los personajes históricos y acontecimientos concretos.
Hlavním tématem kurzu je obraz španělské občanské války ve španělské literatuře 20. století.
Osnova
  • 1.Introducción 2.Fernando Arrabal, Pic-Nic 3.Jaime de Andrade, Raza 4.Rafael García Serrano, La fiel infantería 5. Fernando Fernán Gómez, Las bicicletas son para el verano 6. Ramón J. Sender, Réquiem por un campesino español 7. Juan Marsé, Si te dicen que caí 8. José Sanchis Sinisterra, ¡Ay, Carmela! 9.Manuel Rivas, La lengua de las mariposas 10. Jordi Soler, Los rojos de ultramar 11.Rosa Camacho, Isaac de, ¡Otra maldita novela de la guerra civil! 12. Javier Cercas, Los soldados de Salamina
  • Jednotlivé dílčí okruhy se zaměřují na nejvýznačnější španělské autory a jejich dílo spojené s touto tematikou.
Literatura
  • Díez Borque, José Mario, Comentario de textos literariors,Ed. Playor, Madrid, 1983
  • ALCHAZIDU, Athena, Yolanda PÉREZ SINUSÍA a Paula GÓMEZ GONZÁLEZ. Esbozo de la historia de la literatura espaňola. AP BRNO. Brno: Anton Pasienka, 2004, 284 s. AP Brno. ISBN 80-902652-3-5. info
Výukové metody
Popis literárního pole, výklad a definice základních pojmů a jejich exemplifikace na konkrétních textech od různých autorů. Aplikace nabytých teoretických znalostí na autentických textech. Formou komentářů student prokazuje schopnost samostatně propojit své teoretické znalosti při práci s konkrétním textem. Studenti si rovněž připraví téma dle vlastní volby z nabízeného seznamu, které odevzdají do odevzdávárny.
Metody hodnocení
Para aprobar será necesario: a) hacer los deberes de forma regular b)preparar una redación sobre un tema concreto
Průběžná příprava na hodiny; průběžné a včasné odevzdávání zadaných úkolů; odevzdání eseje
Vyučovací jazyk
Španělština
Informace učitele
Se agradecerá cualquier iniciativa por parte de los alumnos, para que el curso cumpla con los objetivos aportando no solamente información de carácter factográfico, sino además todo tipo de elementos que puedan profundizar el interés por la literatura española.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: e-learning.
Informace k inovaci předmětu
Předmět byl inovován v rámci projektu „Filozofická fakulta jako pracoviště excelentního vzdělávání: Komplexní inovace studijních oborů a programů na FF MU s ohledem na požadavky znalostní ekonomiky (FIFA) – reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0228, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

logo image
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2014/SJ0B725X