SJ2A001 Teorías literarias y literaturas comparadas

Filozofická fakulta
podzim 2023
Rozsah
1/1/4. kombinovaná forma: 14 hodin/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. José Luis Bellón Aguilera, PhD. (přednášející)
Mgr. Bc. Eva Lalkovičová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. José Luis Bellón Aguilera, PhD.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SJ2A001/01: Út 8:00–9:40 K21, kromě Út 14. 11., E. Lalkovičová
SJ2A001/02: každý sudý pátek 8:00–9:40 B2.24, E. Lalkovičová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
El objetivo de esta asignatura es familiarizarse con corrientes de análisis literario contemporáneas y de estudios culturales poniéndolas a trabajar sobre los textos. Aquellos marcos teóricos cuyos textos no se lean, se explicarán en clase durante los seminarios. Los textos se seleccionarán también al inicio del semestre.
Výstupy z učení
Se acrecientan las competencias de lectura, expresión escrita (presentación, examen), expresión oral (presentación), capacidad de discusión y argumentación. Se entrena la capacidad de análisis y comentario de textos. Se mejora el vocabulario.
Osnova
  • 1 Teoría de la ideología 2 Teoría de los campos (Véanse los Ejes Interactivos)
Literatura
    doporučená literatura
  • BELLÓN AGUILERA, J.L., 2005. Canon literario espanol y novela: mecanismos de incorporación de los artefactos literarios. , vol. 5/2005, no. 5, pp. 115-132. ISSN 1803-6406.
  • RODRÍGUEZ, J.C., 1990. Teoría e historia de la producción ideológica: las primeras literaturas burguesas (siglo XVI). 2. ed. Madrid, España: Akal. Akal universitaria ; Serie Literatura, 143. ISBN 978-84-7600-689-4.
  • BELLÓN AGUILERA, J.L., 2012. Tres teorías del conflicto intelectual: Randall Collins, Pierre Bourdieu y Harold Bloom. Romanica Silesiana, vol. 7, no. 1, pp. 240-250. ISSN 1898-2433.
    neurčeno
  • Bourdieu, P., 2010, Pravidla umění : geneze a struktura literárního pole. Brno: Host. [Přeložili Petr Kyloušek, Petr Dytrt.]
Výukové metody
Conferencia. Seminario. Comentario de textos, presentaciones. Lecturas obligatorias
Metody hodnocení
La asistencia no es obligatoria pero sí recomendada. La participación en clase, en los seminarios y lecturas, cuenta en la nota final (a 30 %) a discreción del profesor. La nota final resulta de la presentación (35 %) y de un examen escrito sobre los contenidos del curso (35 %). Para aprobar (D/E) es necesario un 60 %.
Vyučovací jazyk
Španělština
Informace učitele
Je-li předmět součástí plánu kombinované formy studia programu Učitelství španělského jazyka pro střední školy, je přímá výuka redukována a nahrazena samostudiem a pravidelnými konzultacemi. If the course is included in one-field combined study plan of the programme Upper Secondary School Teacher Training in Spanish Language and Literature, presential teaching is reduced and substituted with self-study and regular tutorials.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
V plánu kombinovaného studia je kontaktní výuka 14 hodin za semestr (6 hodin přednášky a semináře, 8 hodin konzultace).
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2023/SJ2A001