US_175 Advertising as a cultural phenomenon

Faculty of Arts
Autumn 2015
Extent and Intensity
2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Mgr. Helena Maňasová Hradská, Ph.D. (lecturer), PhDr. Dagmar Koudelková (deputy)
Guaranteed by
PhDr. Dagmar Koudelková
Department of Musicology – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Alena Taranzová
Supplier department: Department of Musicology – Faculty of Arts
Timetable
Tue 9:10–10:45 N51
Prerequisites (in Czech)
Zájemcům o kurz doporučuji shlédnout výstavu Horizonty modernismu - Zdeněk Rossmann (1905 - 1984), která právě probíhá v Uměleckoprůmyslovém paláci Moravské galerie v Brně (15/5/2015 - 13/9/2015).
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 40 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Seznámit studenty s reklamou jako specifickým vizuálním komunikačním prostředkem, který využívá možnosti rétoriky, designu a umění, zrcadlí specifika své doby a pracuje s univerzáliemi lidské percepce. Přednášky budou zaměřeny na historický vývoj fenoménu reklamy a persvazivní komunikace vizuálními prostředky (propagace, propaganda) v rámci období od konce 19. století do posledních let století 21.
Syllabus (in Czech)
  • (22. 9. Orientační týden fakulty - přednáška se nekoná) 29. 9. (po stát.svátku) Úvod do tématu: Reklama je rétorika 6. 10. Reklama je lež mastičkářů! První příležitosti pro reklamu 13. 10. Reklama je krásná dáma? Plakát přelomu století 20. 10. Reklama hledá důstojné místo. Vědecký diskurz o reklamě. 27. 10. Nová reklama: 30. léta 20. století. Nová věcnost a politizace designu. 3. 11. Reklama slouží propagandě. Radikalizace vizuálních figur. 24. 11. Kritika reklamy I: Reklama po zuby ozbrojená a za studena. 50. léta. 1. 12. Kritika reklamy II: Reklama je poselství - manipuluje! 8. 12. Reklama vítězí: 80. léta 15. 12. (zápočtový týden) – Guerillová reklama, zadání a vysvětlení témat k závěrečným esejům.
Assessment methods (in Czech)
Kolokvium (4. 1. – 1. 2. 2016) formou eseje na zadané téma Období od 2. 2. do 14. 2. bude vymezeno pro případné opravy nepřijatých esejů.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2015/US_175