UZAJ5045 Didaktika anglického jazyka III

Filozofická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
James Edward Thomas, M.A. (přednášející)
Garance
Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
každý lichý pátek 15:50–17:25 VP
Předpoklady
UZAJ5032 Akvizice jazyka
UZAJ2033 Didaktika anglického jazyka I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course is taught concurrently with UZAJ5033 ELT Methodology I. Methodology III deals with broader issues in language teaching. While the trainees are doing Methodology II and III, they are undertaking the course UZAJ5047 - Practice teaching.
The aim of Methodology III is to develop teachers' thinking about aspects of the profession beyond specific lessons. It is important that teachers develop a critical understanding long term and global matters in order to contextualise their work.
Osnova
  • Principles of e-learning
  • Current views on providing feedback and assessing students
  • Developing learner autonomy and independent learning
  • Implementing long term project work
  • Exploiting a text for its many levels
  • Developing an understanding of the relationships between linguistic knowledge and the job of language teaching
  • Creating lesson material
  • Designing lessons
  • Overall course planning
Literatura
    povinná literatura
  • BROWN, H. Douglas. Teaching by principles : an interactive approach to language pedagogy. 3rd ed. White Plains: Pearson Education, 2007, xvii, 569. ISBN 9780136127116. info
    neurčeno
  • GRAVES, Kathleen. Designing language courses: a guide for teachers. Boston: Heinle & Heinle, 2000, xi, 308. ISBN 9780838479094. info
Výukové metody
This course is conducted as an e-learning course entitled Scenarios, available through ELF. The course participants work collaboratively online developing their understanding of some of the key issues in ELT as described in the Course Contents above.
Metody hodnocení
The assessment of the scenarios course consists of (a) contributions to the weekly forum discussions, and (b) the specific scenarios work that is submitted in the wiki placed at the end of the course.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022.