UZPGJ41A86 Didaktika pedagogiky

Filozofická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Předpoklady
UZPGJ41A85 Didaktika pedagogiky I
Didaktika pedagogiky I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
V kurzu Didaktika pedagogiky II. se využívají znalosti z obecné didaktiky a Didaktiky pedagogiky I. Kurz je veden jako nácvik jednotlivých profesních dovedností učitele a tímto způsobem je formováno vlastní pojetí výuky. Na konci kurzu jsou studenti schopni reflektovat své dovednosti a své pojetí výuky.
Osnova
  • 1. Koncipování výuky na období jednoho školního roku na základě vybraného školního vzdělávacího programu
  • 2. Příprava a vedení jedné vyučovací hodiny
  • 3. Vedení zpětné vazby
  • 4. Reflexe čekávání a požadavků ve vztahu ke studentům
  • 5. Sebereflexe vlastního vyučovacího stylu
Literatura
  • HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 239 s. ISBN 9788073677558. info
  • FENSTERMACHER, Gary D. a Jonas F. SOLTIS. Vyučovací styly učitelů. Translated by Karel Starý. Vydání první. Praha: Portál, 2008, 124 stran. ISBN 9788073674717. info
  • LAZAROVÁ, Bohumíra. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. 1. vyd. Brno: Paido, 2006, 230 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-114-6. info
  • Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem. Edited by Vlastimil Švec. Brno: Paido, 2005, 99 stran. ISBN 8073150921. info
  • ŠVEC, Vlastimil. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1998, 178 s. ISBN 8021019379. info
  • MAREŠ, Jiří, Jan SLAVÍK, Tomáš SVATOŠ a Vlastimil ŠVEC. Učitelovo pojetí výuky. 1. vyd. V Brně: Masarykova univerzita v Brně, 1996, 91 s. : il. ISBN 80-210-1444-X. info
Výukové metody
Reflexe seminárních cvičení. Seminární cvičení probíhají formou mikrovyučování a skupinové reflexe vybraných výukových situací.
Metody hodnocení
ústní zkouška
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: individuální nebo skupinový plán.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2014/UZPGJ41A86